2014. szeptember 25., csütörtök

Molnárka/ péksütemény

A recept  Mézes Otthon    blog konyháját dicséri, fél adagból készítettem  és sajttal szórtam meg.Annyira jól sikerült hogy  alig hittem a szememnek mikor elkészült!
                                                                                 

                                                                               
Hozzávalók:  20 dkg liszt,1 db  tojás felverve / fele a tésztába  a másik felével kentem/, 1 ek cukor, 1 dkg élesztő, 1,5-2 dl langyos tej, 2,5 dkg vaj /olvasztva/, 1 mk só, a tészta tetejére reszelt sajt. 
🌻
Elkészítése:  Megadott hozzávalókból  tésztát dagasztottam amit  letakarva  pihentettem langyos helyen  40'. Ezután  enyhén lisztes gyúródeszkán átgyúrtam majd 4 felé vágtam  és egyenként kicsit ovális formára alakítottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol még 30' pihentettem.  Tojássárgájával  lekentem és reszelt sajttal szórtam be. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem.  Nagyon-nagyon  finom!!
Ui: Legközelebb több darabra  szedem , bár szerintem így is elfogy:-)) 
Jó étvágyat kívánok !




1 megjegyzés:

Timi írta...

Köszi a receptet! Ki fogom próbálni! :o)