2014. szeptember 3., szerda

Langalló "Ízőrzők" Mesztegnyő

                                                                           

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 2 dkg élesztő, só, 1 tk cukor, 1,5 dl tej, + víz a dagasztáshoz/kb. 1,5 dl volt/.
A kisült tésztára :sült szalonna fokhagymával, tejföl
🌻
Elkészítése: Langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  hozzátettem a  cukrot és  lisztet  feltutattam. A liszt közepébe öntöttem a megkelt élesztőt  tettem hozzá sót és vízzel jól bedagasztottam a tésztát.  1/2 órát pihentettem majd lisztes gyúródeszkára borítottam  gömbölyűre  formáztam és még hagytam 15' pihenni. Ezután kinyújtottam  kerek formára  a sütőlapot kicsit liszteztem és erre pakoltam a tésztát. Tetejét  vizes ecsettel átkentem. Forró sütőben 15' sütöttem. Mikor kivettem konyharuhával kicsit betakartam. Ezután megkentem  kisült szalonna zsírjába reszelt fokhagymával és  tejfölt tettem rá majd  megszórtam a szalonna pörccel  .Nagyon finom laktató! Ami megmaradt kenyérként fogjuk megenni!😋
Ui: Már egy másik receptnél is említettem hogy ezekben a műsorokban nem egy  2 fős család részére készülnek az ételek.:-))Sokszor számomra gondot okoz a hozzávaló  mennyiségek csökkentése! Ez valójában kenyérlángos , mikor kemencében sütnek kenyeret a megmaradt tésztát ilyen formában sütik meg.
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon elindult a suli,mostanában fogok visszaolvasni.Évikém ezt a receptet/IS/ nagyon köszönöm,régóta izgat a langalló.
puszi

Éva írta...

Emőke csak nyugodtan csináld a dolgod, a receptek megvárnak:-) Megtévesztettél egészen az új fotóval, csini vagy!

Bridge írta...

Még sohasem sütöttem, ennek alapján kipróbáljuk majd mi is, talán egy kis barna liszttel megbolondítva, és szalonna nélkül, de úgy is finom lesz...