2015. január 20., kedd

Burgonyás fánk

                                                                            
Hozzávalók: 2 db kisebb krumpli, 1 dkg. élesztő, 2 evőkanál natúr joghurt, 2 evőkanál olaj, pici só, 1 tk cukor, 1 db tojásnak csupán a fele, 30 dkg. liszt, kb 1 dl tej. Olaj a sütéshez.
Elkészítése: Krumplit megpucoltam felkockáztam és enyhén sós vízben megfőztem majd áttörtem. Az élesztőt felfuttattam . Az áttört krumplihoz tettem a joghurtot olajat és a tojást  összekevertem majd bele  a liszt és felfutott élesztő pici só és  bedagasztottam a tésztát  Letakarva  hagytam hogy duplájára keljen. Ezután enyhén lisztes deszkára borítottam ahol ujjnyi vastagra kinyújtottam  majd  kiszaggattam. Deszkán még 10' pihentettem. Közben megforrósítottam az olajat és belepakoltam a tésztát úgy  hogy a nyújtódeszkáról levett  tésztát megfordítom  közepét ujjammal benyomom és ez a része kerül /mikor beteszem az olajba / felülre. Letakarom  az edényt hőfokot ilyenkor kicsit csökkentem , majd  kevés idő elteltével a  fedőt leveszem  tésztát megfordítom és ilyenkor már  szabadon sütöm készre!
 Eperlekvárral  ettük, természetesen bármilyen fajta  finom hozzá!  /ennyi hozzávalóból: 16 db lett/
Ui:  Több  fánk recept  szerepel blogomon  , most +1 amit érdemes még többször is elkészítenem!!!

6 megjegyzés:

Katalin írta...

De szépek, még nem ettem ilyet,és nem is hallottam. Mindig tanul az ember :-) Finomak lehetnek, főleg eperlekvárral :-)

Roza írta...

Még nem hallottam eddig burgonyás fánkról. De besorolom a kipróbálandók közé, Évike!:)

Emőke írta...

Drága Éva, nagyon szépek és a krumplitól különlegesek a fánkok, feltétlenül ki fogom próbálni, köszönöm!

Hankka írta...

Nagyon guszta, és mivel szeretjük a burgonyás ételeket, garantáltan ízlene ez a finom fánk is! :)

Okki írta...

A hétvégén nálunk is fánk volt, de annak ellenére most is megtudnék enni egy jó párat, nagyon guszták lettek. :)

Éva írta...

Katalin köszi !
Roza érdemes kipróbálnod mert nagyon finom! Egészségetekre!
Emőke örülök hogy tetszik! Egészségetekre!
Hankka biztos elnyerné családod tetszését mert nagyon finom!
Okki örülök hogy tetszik, köszi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...