2015. április 7., kedd

Házi fonott kalács/tojás nélkül/

Sok finom kalács receptem van! Ennek viszont  amit  itt találtam nem tudtam ellenállni ezért megsütöttem!
                                                                           


Hozzávalók:
3 dl langyos tej
5 evőkanál cukor
5 dkg vaj/margarin
1/2 tk só
50 dkg liszt
1 cs.instant élesztő
tészta kenéséhez pici tej
*
Elkészítése: Tálba  kimértem a lisztet  és a  többi hozzávalót  a margarint megolvasztottam  és langyosan öntöttem bele. Bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután lisztezett deszkán átgyúrtam a tésztát és 2 részre vettem  rudakat formáltam  majd összefontam  és olajjal kikent kis tepsibe tettem ahol még 40' letakarva pihentettem. Sütőt előmelegítettem  aljába kis edénybe vizet tettem, tésztának a tetejét kevés tej és pici cukor keverékével lekentem  és 180 fokon 30' sütöttem.Nagyon finom!
Ui: Az említett helyen ahol találtam ezzel a tésztával tortaformában is megsütötték 8 db briósnak formázva, tetszik egyszer azt is elkészítem  majd !
Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Vivi írta...

Kedves Éva :) , hihetetlen, de azért néztem meg jobban ezt a receptet nálad, mert hasonlónak találtam azzal, amit én sütöttem meg Húsvétra :). Tényleg az volt és én is onnan vettem, ahonnan Te :), ráadásul nekem is nagyon finom lett :) ... Nincsenek véletlenek :), szép napot Neked :) ...

Katalin írta...

Nagyon szép - kívül és belül is :-)

Timi írta...

Nincs benne tojás? Ez érdekes! Biztos finom lehet!!! Köszi a receptet!!!

2819 írta...

Friss élesztővel is lehet? Köszönöm

Éva írta...

2819 lehet mert már azzal is csináltam! Váljon egészségedre!

Orsika írta...

Köszönöm a receptet! Ma kiprobalom :)

Éva írta...

Orsika váljon egészségetekre!