2015. május 13., szerda

Citromos-kakaós-tejfölös szelet🍋 /sütés nélkül VKF.72.fordulójára!

A blogjáték  mostani fordulójának háziasszonya  Andrea  és  most  a  keksz  kapott  főszerepet:-) Ennek a blogjátéknak nem minden fordulójában vettem részt , de a keksz témát nem hagyhattam  ki ! Szeretem sütni is a kekszeket bármilyen ízesítéssel  de azért a kókuszost, fahéjast általában előnyben részesítem . Kekszből is szeretek sütés nélküli édességeket készíteni mert praktikus az elkészítése, akár darálva akár tördelve vagy éppen töltve is legyen az nagyon finom tud lenni! (Régóta vár kipróbálásra ez  a sütemény amit egy receptes újságból ollóztam ki,  fél adagból készítettem  most kettőnknek azt írom le !)
                                                                               


Hozzávalók:
25 dkg  háztartási keksz
1 nagy pohár/375 g./ tejföl
1,5 evőkanál kakaópor
5 evőkanál cukor
1csomag vaníliás cukor
1 tk citromlé  és  citrom reszelt héja
🍋
Elkészítése: A tejfölt két tálkába osztottam  az egyikbe tettem 2,5 evőkanál cukrot, a vaníliás cukrot, a citrom levét és reszelt héját jól kikevertem. A másik tálkába tettem a kakaóport és 2,5 evőkanál cukrot  ezt is jól összekevertem . Műanyag tároló doboz aljára tettem alufóliát és kiraktam egy sor háztartási keksszel, majd a citromos krémmel jól bekentem. Erre tettem még egy sor kekszet és rá a kakaós krémet. Addig rétegeztem még el nem fogyott az alapanyag. Tetejére kakaós krémet kentem amire egy evőkanálnyi citromos krémet végig csurgattam. Fogvájó segítségével márványossá tettem. Ezután hűtőbe tettem annál jobb minél tovább áll a hűtőben. Nálunk másnap  szeletelésre került. Nagyon finom  jól megpuhul a keksz! 
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó recept! Főleg ha majd jön a nagy meleg, milyen jó lesz sütés nélküli édességet készíteni :-)

Névtelen írta...

Ó, és ha annak a kekszen van ideje átitatódni azzal a krémmel♥/mert mondjuk addig nem kerül a bendőbe;-)/