2015. június 22., hétfő

Ízes bukta

                                                                            
Hozzávalók:
/kis adagból készült 8 db lett/
25 dkg liszt
1 dkg élesztő
1 db tojássárgája
1,5 dl tej
3 dkg olvasztott margarin
2,5 dkg porcukor
csipet só
töltelék:szilvalekvár
*
Elkészítése:Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt cukrot és lisztet tettem hozzá és hagytam felfutni. A kimért liszt közepébe öntöttem  a felfutott élesztőt és az előzőleg összekevert cukor és tojássárgája valamint a többi tej keverékét pici sót és bedagasztottam a tésztát a vége felé öntöttem hozzá és dolgoztam a tésztába az olvasztott margarint.  A tésztát letakarva hagytam pihenni  45', ezután enyhén lisztes deszkára borítottam ahol átgyúrtam és kinyújtottam  majd feldaraboltam a tésztát négyszögletesre közepére egy csíkban tettem a szilvalekvárt és felgöngyöltem. Zsírral kikent tepsibe pakoltam és még 25' pihentettem .Olvasztott zsírral átkentem és előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem.A tésztát lehet szorosan tenni egymáshoz a tepsibe  és mikor megsül egyben kivenni majd szétszedni és porcukorral megszórni. Nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !


4 megjegyzés:

Ani írta...

Jaj, de szeretem! Én milyen szépek!

Kritti írta...

Hú, ez nagyon finom lehet, szilvalekvárral meg főleg! Köszönöm szépen a receptet! :)

Katalin írta...

De régen sütöttem, pedig szeretjük :-)
Nagyon szépek lettek a tieid!

Éva írta...

Ani köszi!
Kritti örülök hogy tetszik! Egészségetekre!
Katalin általában mikor megkívánom akkor sütök lekvárom pedig még van az elmúlt évről.Köszi!