2015. július 11., szombat

Baracklekvár pici ízesítéssel /téli napokra

Az elmúlt évben készítettem először sárgabaracklekvárt hogy addig miért nem?  Nem tudok rá magyarázatot adni pedig nagyon szeretjük. Nagyon ízlett az elmúlt évben is ezért most ismét készítettem csupán Bourbon vaníliacukorral ízesítettem ezt az adagot! Nagyon finom illata  volt mikor készült  gondolom az ízében is kicsit lehet majd érezni! Ha már olcsóbb lesz a barack  egy adagot fogok még elrakni:)
                                                                               

Hozzávalók:
1,5 kg sárgabarack
35 dkg cukor
1 mk Bourbon vaníliacukor
1 cs Haas zselésítőszer
*
Elkészítése: Barackot megmostam  magját kiszedtem . Fazékba öntöttem ahol kicsit turmixoltam /darálni is lehet / majd a továbbiakban  a csomagon leírtak szerint készítettem el. Másnap "öltöztettem" és tettem  a többi télire eltett  befőttek mellé:) Lassacskán szépen gyülekeznek ! 
Téli napokra !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Mi minden évben szoktunk eltenni, nagyon szeretjük, kenyérre, kiflire is, süteményekben is.
Jól tetted, hogy tettél el :-)

Dia írta...

Nagyon szépek a kis üvegeid! Én idén nem rakok el,mert nincs barack :-(
Szerencsére tavalyról maradt levárom. De a baracklé hiányozni fog.

Lívia írta...

Én is úgy látom, hogy nagyon szépek a lekvárjaid, és biztos, hogy finomak is. Én is készülök eltenni egy keveset télire, de itt Budapesten elképesztő árban van kilója. Most is vett a hétvégén a férjem hatalmas nagy szemű sárgabarackot, finom rostos, zamatos belsővel, amire mondtam is, hogy jó lenne lekvárnak, de 700 forint volt kilója, de 1000 forintért is van, pedig az sem volt szebb ettől, mert ez gyönyörű barack volt.

Ani írta...

Gyönyörű a színük, nagyon szeretjük mi is. Valami csoda folytán maradt tavalyról, úgyhogy idén nem teszek el.

Éva írta...

Katalin már előző évben is tettem el az is nagyon finom volt. Most kipróbáltam ezzel a kis ízesítéssel .
Dia köszi. Nekem szilvalekvár maradt, de az annyira kelendő hogy pár üveggel fogok azért eltenni.
Lívia köszi. Az igazság az hogy én is csupán 1,5 kg gyümölcsöt vettem aránylag kedvező áron adta a zöldséges 400 Ft. volt. Annak érdemes többet elrakni akinek megterem legalább a gyümölcs mert még cukor is kell hozzá ami szintén nem egy olcsó.
Ani köszi, akkor most erre nincs gondod:-)