2015. november 20., péntek

Kovásszal készült sajtos bagett

A hűtőben "parkoló" kovász megmentése volt a célom mikor elkészítettem ezt a bagettet!
                                                                             
Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
10 dkg kenyérliszt
1 teáskanál só
1 dkg friss élesztő
kb. 1,5 dl langyos víz
sajt a tetejére
*
Elkészítése: Tálba mértem a kétféle lisztet kicsit összevegyítettem. Kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt pici cukorral és liszttel hagytam kicsit felfutni.A hűtőből kivett kovászhoz is öntöttem vizet kicsit elkevertem és a lisztbe öntöttem a felfutott élesztővel együtt sót tettem hozzá és jól bedagasztottam a tésztát amit letakarva hagytam duplájára kelni.  Enyhén lisztes deszkára borítottam kicsit átgyúrtam majd ellapítottam kezemmel és felsodortam  hosszúkás formára.  Az általam használt bagettsütőforma: tepsibe tett két papírguriga amit előtte fóliával bevonok és erre teszem rá a sütőpapírt . A két guriga közé teszem a tésztát és még 15' pihentettem. Ezután késsel a tetejét bevágtam vízzel lespricceltem és előmelegített sütőbe tettem 200 fokon 40' sütöttem. Tepsi alá edényben vizet tettem be. ( Mikor már 30' sült akkor kis időre kihúztam a sütőből és megszórtam reszelt sajttal majd vissza még sülni!) Nagyon finom lett !😋

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: