2016. február 3., szerda

Fánk tepsiben sütve

Sokféle -fajta fánkot sütöttem  már eddig is de így elkészítve sütőben  most fedeztem fel citromhabnál. Fél adagból készítettem azt írom le! (Fél adagból 12 db lett)
                                                                           


Hozzávalók:
  • 25 dkg finomliszt
  • 1,5 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 3,5 dkg cukor
  • 2,5 dkg vaj/margarin
  • 1 mk. só
  • 1 tojássárgája
  • töltelék:sárgabaracklekvár
  • sütemény szórásra:porcukor
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt pici cukorral liszttel és hagytam felfutni. Ezután a kimért liszthez adtam a többi hozzávalóval együtt./természetesen margarin olvasztva/ Bedagasztottam a tésztát és letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután ismét átgyúrtam és ismét kelesztettem.(Kelesztési idő nálam kb. 1/2 óra volt) A tésztát lisztezett gyúrótáblára borítottam ahol 1,5-2 cm vastagra nyújtottam ki és nagyobb kerek kiszúróval fánkokat szaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol 25' pihent. A sütőt előmelegítettem 190 fokra . A tészta korongok közepébe egy kisebb pohár talpával mélyedést nyomtam és ebbe a lyukakba  tettem a lekvárból. Sütőbe tettem   és addig sütöttem még a tészta  kezdett pirulni. Sütőből kivéve 5' befedtem konyharuhával majd megszórtam porcukorral. Nagyon finom! Érdemes volt ezt a módszert is kipróbálni mert  sokkal egyszerűbb ! Várjátok meg még kihűl  kicsit mert a lekvár igen forró!!
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

fenci írta...

Nagyon jól néz ki! én úgyan láttam már ilyen receptet - de még nem próbáltam - viszont most kedvet kaptam hozzá :-) én a fánksütésben pontosan azt a nehéz olajszagot utálom...

sedith írta...

Én is csináltam már sütőben fánkot, és finom is volt, de azért valahogy már nem fánkként érzékeltem, inkább amolyan kalácsszerű volt. SZóval, lehet csinálni, finom, de az igazi fánk számomra olajban sül. :) Az a 2-3 alkalom, ahányszor egy évben ilyent eszünk, bőven belefér szerintem az étkezésünkbe.