2016. február 6., szombat

Gyökérkenyér

Ismét mondhatnám hogy kíváncsiság hajtott mikor ezt a kenyeret  először megláttam majd  receptet kerestem hozzá  és végül megsütöttem! 😉
                                                                             

Hozzávalók:
  • 250 g búzaliszt/BL55
  •  12,5 g friss élesztő
  • 200 g víz
  •  10 g cukor
  •  10 g só
                                                                           
Elkészítése: Az élesztőt a víz felével és a cukorral valamint kevés liszttel  elkevertem és hagytam felfutni. A kimért liszthez öntöttem a maradék vizet a kovászt és a sót tésztát gyúrtam belelő amit letakarva duplájára kelesztettem. Mikor megkelt  1 cm vastagra nyújtottam és három rétegbe hajtottam amit letakartam és 20' pihentettem. Ezt a nyújtást hajtogatást pihentetést  még kétszer megismételtem .Az utolsó pihentetés után megcsavartam a tésztát és kialakítottam a formáját amit sütőpapírral bélelt tepsibe tettem vízzel permeteztem le és még 20' pihentettem. Előmelegítettem a sütőt és mikor betettem a tésztát először 220 fokon 15'  majd 200 fokon 30' sütöttem./ sütőbe tepsi alá tettem edénybe vizet/ Hogy meddig sütjük függ a sütőtől és attól is hogy világosnak vagy pirultnak   szeretjük? Mikor elkészült kivettem a sütőből és ismét vízzel lepermeteztem majd hagytam  rácson kihűlni! Nagyon finom mint egy buci csak más formában!😋
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Anikó írta...

Én ezt úgy szeretem sütni! :-) Nagyon szép hétvégét, drága Éva!

Kritti írta...

Köszönöm szépen a receptet! :)

Katalin írta...

De szép lett ez a kenyered is!

Éva írta...

Anikó ezután már én is fogom szeretni de eddig nem ismertem! Köszi!
Kritti egészségetekre!
Katalin köszi!