2016. április 1., péntek

Vatruska /Szláv túrós sütemény

Napokban találtam ezt a receptet , volt fél csomag túró a mélyhűtőben így gyorsan ki is próbáltam!
                                                                            
Hozzávalók:(A recept fél adagból, kevesebb cukorral és reszelt citromhéjjal készült!)tésztához:  25 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő, másfél evőkanál cukor, 2 dkg olvasztott margarin, 1 db felvert tojás fele, 1,5 dl tej.töltelék: fél csomag/12,5 dkg/ tehéntúró, 1 tk. búzadara, 1 evőkanál cukor, 1/2 cs. vanília cukor, 1 evőkanál tejföl, 1 db tojás, reszelt citromhéj. + tészta kenéséhez 1 tojás sárgája.
Elkészítése: A tésztához kevés langyos cukros tejbe tettem az élesztőt mikor felfutott hozzáöntöttem a kimért liszthez és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam. Letakarva duplájára kelesztettem. Közben elkészítettem a tölteléket.A tojás sárgáját a kétféle cukorral kikevertem  hozzátettem a túrót , darát , reszelt citrom héjat, tejfölt  és az egészet összekevertem . A tojás fehérjét felvertem habnak és úgy kevertem bele a túróba. A tésztát kiborítottam enyhén lisztes gyúrótáblára elegyengettem és fánk szaggatóval kiszaggattam majd egy kisebb üveg kávés pohár alját a tészta közepébe nyomtam. Ebbe a mélyedésbe kanalaztam bele a túró tölteléket, egy tojás sárgájával a tészta  tetejét lekentem.Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem. Nagyon finom!( Fél adagból 11 db lett.)
Jó étvágyat kívánok !


Nincsenek megjegyzések: