2016. szeptember 11., vasárnap

Gyümölcsös túrótorta

Márk unokám szülinapjára készült akit most hétvégén köszöntöttünk! Családi ünnepet tartottunk  összevonva Adrienn lányom  utólagos névnapját /09.08/  és unokám előrehozott/09.14./ szülinapját!
                                                                              

Hozzávalók:
/23 cm  átm.formában/
25 dkg tehéntúró
1,5 dl habtejszín
4 evőkanál porcukor
fél citrom reszelt héja
1 cs zselatin fix
gyümölcsök:
tetejére:tortazselé
*
Elkészítése: Általában ezt a piskótát szoktam készíteni csak most nagyobb formában és kakaósra  csináltam amihez 2 evőkanál lisztet helyettesítettem 2 evőkanál kakaóporral. Nem tudom hogy miért de most csak ilyenre sikeredett! Kihűlt piskótát formából kivettem sütőpapírt lehúztam majd formát kimostam és tiszta papírt tettem bele erre tettem a piskótát vissza. Túrót villával összetörtem és a  cukor  és  citrom reszelt héjával kikevertem. tejszínt felvertem habnak mikor még nem volt teljesen kemény a hab akkor tettem hozzá a zselatin fix keveréket és még ezzel is vertem a habot majd óvatosan hozzákevertem a túrós keveréket . Ezt a krémet kentem egyenletesen a piskótára és hűtőbe pakoltam . Gyümölcsöket megmostam lecsepegtettem és feldaraboltam. Túrós krém tetejére pakoltam  és addig még elkészítettem a zselét  amivel beborítottam addig ismét hűtőbe tettem. A zselét a szokásos módon/ ahogy a tájékoztatón van/ elkészítettem és ráöntöttem a gyümölcsökre. Hűtőben tároltam másnapig ekkor késsel körbevágtam és óvatosan a torta karimáját levettem.Nagyon ízlett az ünnepeltünknek ! Lányomnak lúdláb süteményt sütöttem!
                                                                            


1 megjegyzés:

Katalin írta...

Isten éltesse az ünnepelteket!