2016. szeptember 6., kedd

Habkönnyű burgonyás pogácsa

Többféle pogácsa receptjének birtokában vagyok és mégis ha látok egy jónak vélt receptet biztos hogy próbasütés lesz belőle:) Ezt a receptet itt találtam  és örülök hogy megsütöttem mert nagyon finom! Fél adagból készült azt írom le:
                                                                         
Hozzávalók:
30 dkg főtt áttört burgonya
30 ml tej
csipet cukor
12 g friss élesztő
125 g margarin
200 g liszt
1,5 csapott teáskanál só
1 db tojás/ ketté vettem a sárgájának a fele a tésztába a többi kenéshez/
*
Elkészítése:Héjában megfőztem a krumplit amit hideg vízbe lehűtöttem majd megpucoltam és krumplinyomón áttörtem. Kicsit meglangyosítottam a tejet cukrot és élesztőt beletettem és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a kihűlt áttört krumplit  sót és a margarint összemorzsoltam majd az élesztőt és tojássárgáját . Összegyúrtam dagasztottam a tésztát /elég lágy nem tettem hozzá több lisztet. Letakartam és 1 órát pihentettem a tésztát. Gyúródeszkát  rétesliszttel megszórtam és erre borítottam ki a megkelt tésztát amit kinyújtottam 1/2 cm vastagra majd  először félbehajtottam ezután két oldalról középre. Ezután ismét kinyújtottam most 2 cm vastagra és kiszaggattam. Sütőpapírral borított tepsire pakoltam ahol felvert tojással megkentem és még 10' pihentettem. Ezalatt előmelegítettem a sütőt ,majd a tepsit betettem  és 190 fokon 30' sütöttem.  Mikor kihűlt akkor kóstoltuk meg nagyon finom valóban nagyon puha könnyű a tésztája!
/24 db lett ebből a mennyiségből/
Jó étvágyat kívánok !

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

❤️ Csodás a pogid. Egyből eszembe jutott a kandallós ősz egy csésze illatos tea mellé a pogácsád....❤️