2016. november 21., hétfő

Sajtos rugelach

"Különböző töltelékeket tartalmazó  rugelach  zsidó eredetű édesség,  a krémsajtos alaptészta rendkívül jól variálható, édes és sós verzióban is elkészíthető." Most a sós változatot készítettem el!
                                                                                
Hozzávalók:  12 dkg natúr krémsajt, 12 dkg vaj, 1 mokkáskanál só, 15 dkg liszt,  töltelék:15 dkg reszelt sajt, 1 tojás a tészta kenéséhez. 
🌸
Elkészítése: Hozzávalókból tésztát gyúrtam amit fóliába  csomagolva  1 órán át hűtőben pihentettem. Ezután lisztes deszkán átgyúrtam majd kétfelé vettem. Egyenként a tésztát kinyújtottam kerek formára kb. 20-25 cm átmérő volt  reszelt sajtot szórtam rá amit kicsit rányomkodtam  és késsel cikkekre vágtam majd a szélesebb végétől feltekertem. Sütőpapírral bélelt  tepsibe raktam, a másik  darab tésztát  is hasonlóan  elkészítettem majd a felvert tojással lekentem. Előmelegített sütőben 180 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom ! Édes változatára is kíváncsi vagyok egyszer azt is elkészítem !
* Édes  rugelach alaptészta: 12 dkg natúr krémsajt, 12 dkg vaj, pici só, 15 dkg liszt, 3 evőkanál cukor. A töltelék szabadon választott!
Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések: