2016. december 14., szerda

Vaníliás-fahéjas dió

Nellinél láttam meg ezt a finomságot , amit kisebb adagban de gyorsan ki is próbáltam! Akár üvegbe zárva gasztroajándéknak , esetleg dobozba tárolva majd ünnepi asztal kínálójaként is finom falat lehet!
                                                                                   
Hozzávalók:  20 dkg dió, 1 tojásfehérjének a fele, 1 tk hideg víz, 1 mk. vanília aroma, 5 dkg kristálycukor, 3 dkg barna cukor, 1 tk  őrölt fahéj.
Elkészítése: Sütőt előmelegítettem 150 fokra. Tepsit sütőpapírral béleltem. Tojásfehérjéhez tettem a vizet és a vanília aromát és felvertem. Kétféle cukrot összekevertem a fahéjjal.  Diót tálba tettem  ráöntöttem a felvert tojásfehérjét és összekevertem a dióval jó alaposan hogy minden részére jusson, ezután szórtam rá a cukros fahéjat ezzel szintén rázogattam .Sütőpapírra borítottam  elegyengettem  és az előmelegített sütőbe tettem  ahol 35'  szárítottam majd hagytam teljesen kihűlni. Nagyon finom!
Jó nassolást !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom csemege :-) Én is szoktam csinálni, mogyoróból, mandulából, de csak fahéjas cukorszirupba forgatva, nagyon gyorsan kész :-)

Éva írta...

Katalin köszi!

aranyos fodorka írta...

Gyakorlati kérdés: a sütőt kikapcsoltad, amikor a diót betetted, vagy takaréklángon hagytad 35 percig ? (csak száradt, vagy sült a dió ?)

Éva írta...

aranyos fodorka nem kapcsoltam ki mikor betettem a diót a sütőbe, de ennyi fokon is inkább szárad mint sül!Egészségedre !