2017. április 2., vasárnap

Karamell fagyi /gép nélkül

Több fagyi receptem is van a blogon de ezzel az ízesítéssel  most készítettem először!
                                                                              

Hozzávalók:  2 dl  habtejszín, 1/2 dl tej, 3,5 dkg barna cukor, 2 db tojássárgája, csipet só.
Elkészítése:  Tojássárgáját habverővel fehéredésig vertem. Cukrot egy világos aljú edénybe /ez csak azért jó ha világos mert látjuk mikor már karamellizálódik/  öntöttem  mikor szép barnára  színeződött akkor öntöttem rá a tejszínt, tejet pici sót és forrásig hevítettem .Ehhez kb. annyi időre van szükség még a cukor az edény alján teljesen feloldódik. Levettem a tűzhelyről és óvatosan apránként adagolva a tojássárgájához öntöttem amit közben folyamatosan kevertem. Ezt a keveréket visszaöntöttem az edénybe és feltettem lassú tűzön folyamatosan keverve amitől kissé sűrűbb lett, nem szabad forralni.  Ezután hűtöttem majd műanyag edénybe öntöttem és mélyhűtőbe tettem dermedni. 1/2 óránként átkevertem  ezt 3x ismételtem és végül jött a  kóstolás .  Nagyon finom!
Szép napos időt  jó fagyizást !

Forrás:innen

Nincsenek megjegyzések: