2017. szeptember 11., hétfő

Grízes málé "Ízőrzők" Bucsuta

                                                                                 

Hozzávalók: 30 dkg búzadara, fél liter tej, 3 evőkanál tejföl, 2 db tojás, 1 kk szódabikarbóna, csipet só, 3 púpos evőkanál kristálycukor, 1 cs. vaníliacukor, tetejére : sűrű szilvalekvár, tepsi kenéséhez sertészsír.
*
Elkészítése:Búzadarát a tejjel elkevertem hagytam kis ideig  hogy dagadjon /kb.15'. Hozzátettem  a két tojás sárgáját, csipet sót, kétféle cukrot és a szódabikarbónát és az egészet jól kikevertem. A tojás fehérjét habnak felvertem és óvatosan ezt is a masszához kevertem. Tepsit zsírral kikentem ebbe öntöttem a masszát  tetejére szilvalekvárt kanalanként szaggattam és előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt akkor szeleteltem kockára és kevés porcukorral szórtam meg. Nagyon finom egyszerű édesség!
Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

Vicuska írta...

Újabb különlegességet hoztál nekünk, tetszik, ki fogom próbálni.

Ani írta...

Fantasztikus, hogy mindjárt elkészíted az ízőrzős recepteket!

Ani írta...

Most döbbenek rá, hogy ez tulajdonképpen egy grízkók (darafelfújt). Megtévesztett a szilvalekvár. Én így készítem:
http://korsocska.blogspot.hu/2015/05/darafelfujt.html

Gabriella írta...

Hallottam már róla, de még soha nem készítettem. Nagyon tetszik, el is mentettem a receptet... :)

Éva írta...

Vicuska egészségetekre!
Ani ez a recept már elég régi műsorból van csak most készítettem el.Felfújtadat majd megnézem köszi!
Gabriella érdemes egyszer kipróbálni, egészségetekre!

Vicuska írta...

Köszönöm, Évuska, ez bizony finom lett, roppant egyszerű és gyorsan összedobható. Máskor is fogom sütni!

Éva írta...

Vicuska örülök hogy megsütötted és ízlett, egészségetekre!

Vicuska írta...

Köszönjük! :)
Dilemmában voltam, mekkora tepsit használjak, végül a massza tömege alapján egy közepes tepsit választottam. Nagyon tetszett az íze, állaga, finom süti, köszönjük!

Éva írta...

Vicuska bocsi hogy elfelejtettem a tepsi méretét megadni, bár én is csak találomra tettem ebbe a tepsibe ami a képen is látszik.Sajnos ezekben az ízőrzős receptekben nincs megadva tepsi méret és sokszor problémázok rajta mekkorába is tegyem?

Utasi Ilona írta...

Köszönöm h feltetted ezt a receptet, mert azt hittem nehezebben talàlok rà!

Éva írta...

Utasi Ilona én pedig annak örülök hogy ezzel a finomságnak az elkészítésével segíthettem abban hogy elkészíthesd ami váljon egészségetekre!