2017. szeptember 24., vasárnap

Vajas kiskifli

 Gyorsan elkészíthető  és finom ! A talált recept mennyiségét csökkentettem azt írom le!
                                                                                   
Hozzávalók:  30 dkg finomliszt, 1,5-2 dl tej, 1,5 dkg friss élesztő, 2,5 dkg margarin, 1 teáskanál cukor, 1 teáskanál só, 1 tojás a tészta kenéséhez.
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem a cukrot és az élesztőt kevés liszttel összekeverve hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a sót és a felfutott élesztőt és bedagasztottam a tejjel és az olvasztott margarinnal. Tejet apránként  adagoltam  a tésztába .Mikor már jól bedagasztottam a tésztát akkor három felé vettem kis cipókat formáltam belőle majd egyenként kinyújtottam kerek formára kb. 24 cm átmérőjűre és 8 cikkre vágtam. A tészta vastagabb részétől kezdve felgöngyöltem  és sütőpapírral borított tepsibe raktam egymástól kicsit távolabb. Soknak gondoltam  a 3x8 db kiflit ezért az utolsó cipót  hosszúkásra nyújtottam és mogyorókrémmel töltöttem meg felgöngyöltem és ezután daraboltam rudakra. A tészták tetejét felvert tojással kentem meg és  20' pihentettem. Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Nagyon finom lett mindkettő!
                                  Jó étvágyat!                                            
Forrás:innen

5 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ez tetszik ! Az egy személyes konyhámhoz illő mennyiség, és lehet, hogy én elfelezem a tésztát, s akkor kétféle jó kis süti is lesz belőle...

Tiffanylda írta...

Nekem az utolsó cipós recept tetszik legjobban!;) Talán a mogyorókrém miatt???:D Biztos isteni!

Éva írta...

aranyos fodorka tedd úgy ahogy neked jó, én is azért csökkentettem a mennyiséget még így is került a mélyhűtőbe is . Egészségedre!
Tiffanylda nagyon finom volt a sima kifli is de a mogyorókrémes gyorsan csúszott lefelé:-))

Vicuska írta...

Én nem szoktam csökkenteni a mennyiséget, ha már egyszer nekifogok, hanem lefagyasztom a felesleget. Később nagyon jól esik előkapni és fél óra szobahőmérséklet után fogyasztani. Az ilyen kiflik gyorsan elfogynak ám!

Éva írta...

Vicuska nekem az egész nagyon sok lett volna még így is jutott a mélyhűtőbe.