2017. november 19., vasárnap

Krátersüti

                                                                        

Hozzávalók:tésztához:  5 tojássárgája, 25 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor 5 dkg olvasztott Rama, 1 dl tej, 25 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 2 evőkanál kakaópor, 5 tojásfehérje habosra keverve,krémhez:  2 csomag vaníliás pudingpor, 8 dl tej, 6 evőkanál cukor, tetejére: 5 dl tejföl, 4 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor.

Elkészítése: A sütőt kb. 190 C fokra előmelegítettem. A krém hozzávalóiból nagyon sűrű pudingot főztem, majd félretettem hűlni. A tészta hozzávalóit a felsorolás sorrendjében kikevertem a legvégén óvatosan beleforgattam a tojásfehérjét. A tésztát margarinnal  kikent rétesliszttel megszórt tepsibe /31x22 cm/öntöttem, a langyosra hűlt pudingot vizes kanállal beleszaggattam, ezek krátert képeznek miközben a tésztába süllyednek. A süteményt az előmelegített sütőben kb. 40' -ig  tűpróbáig sütöttem. A tejfölbe öntöttem a kétféle  cukrot, teljes olvadásig kevergettem. A masszát a még forró tészta tetején egyenletesen elkevertem és beszórtam aszalt vörös áfonyával . Kihűlés után kockákra vágtam. Nagyon finom sütemény!
Jó étvágyat !

3 megjegyzés:

Timi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Okki írta...

Nálunk is készült már kráter süti, de a tejfölös réteg nélkül. Kipróbálandó így is. :)

Éva írta...

Okki nagyon finom a tejföllel érdemes így is kipróbálnod!