2018. augusztus 5., vasárnap

Fahéjas-kókuszos háromszögek

Szeretem a kelt tésztákat lehet különböző ízekkel készíteni  és a formáját is változtatni, így született meg most ez  :)
Hozzávalók:( Az utóbbi időben ezzel a tésztával készítem általában a kelt sütiket nagyon finom és két személy részére elegendő/legalább 3 napig:-))   9 db lett): 25 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 2,5 dkg olvasztott margarin, csipet só, 2 evőkanál cukor, 1,5 dl langyos tej,1 db tojássárgája, töltelék: 2 csapott  evőkanál porcukor, 2 teáskanál őrölt fahéj, 2,5 dkg margarin, 2 evőkanál kókuszreszelék
💟
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a felfutott élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát margarint a végén dolgoztam a tésztába letakartam és hagytam duplájára kelni. Kikevertem a margarint a porcukorral és a fahéjjal . A tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam majd négyszögletes formára kinyújtottam megkentem a fahéjas keverékkel megszórtam a kókuszreszelékkel és szorosan feltekertem. A tészta tetejét kicsit lenyomtam majd éles késsel háromszögeket vágtam amit sütőpapírral bélelt tepsibe raktam egymástól kicsit távolabb és kb. 10' hagytam pihenni még előmelegítettem a sütőt. Felvert tojással lekentem a tésztát és az előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Vera írta...

jjjajj imádom az ilyen kelt sütiket...elmúlik ez a nagy meleg ezt is ki kell próbálni...Köszi Éva!

Éva írta...

Vera látod én annyira szeretem hogy még a nagy meleg sem tántorított el:) Váljon egészségedre!

teller-cake írta...

Fahéj és kókusz? Hmmm, nem is lehet rossz.. :-)

Lívia írta...

Évikém ez kell nekem, hogy ilyeneket mutogassál, pont amikor ilyen meleg van.Tudod, hogy mennyire szeretem a kelt tésztákat, de most nem állok neki sütni. Nagyon fincsi lehet ez a kelt tésztád is.

Éva írta...

teller-cake köszi!
Lívia jönnek még a hűvösebb napok majd akkor ugye? Köszi!