2019. március 9., szombat

Kanonok lepény "Ízőrzők" Oszkó


Hozzávalók: tészta: 45 dkg liszt, 20 dkg sertészsír, 2 db tojás, csipet só, 1 citrom reszelt héja, töltelék: sárgabaracklekvár, 5 evőkanál kristálycukor 1 cs vaníliás cukor, 15 dkg darált dió.
🌸
Elkészítése: Lisztet a zsírral összemorzsoltam hozzátettem a tojások sárgáját csipet sót és a citrom reszelt héját. Jól összegyúrtam a tésztát(2-3 evőkanál tejfölre szükségem volt ) amit kétfelé vettem. Egyenként átgyúrtam majd tepsi nagyságúra nyújtottam. Tepsit zsírral vékonyan  kikentem ebbe tettem az első kinyújtott tésztát megkentem lekvárral és beszórtam a cukros dió felével. A másik kinyújtott tésztát a tetejére tettem  kissé felvert tojásfehérjével átkentem és a maradék cukros dióval megszórtam villával több helyen megszurkáltam a tésztát és előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Hagytam hűlni csak ezután szeleteltem és  porcukrot szórtam rá ! 😋
📎 A recept nem írt,  a műsorban pedig  nem hallottam hogy a tésztájához tettek volna bármilyen folyadékot . Készítése közben viszont pár evőkanál tejfölre szükség volt  hogy összeálljon :)
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat sütöttél ismét! Mi is pont tegnap néztük meg ez az epizódot :-)

Éva írta...

Katalin köszi, most hogy újra adják az adásokat felfedezek olyat ami eddig elkerülte a figyelmemet!

Katalin írta...

Én is nézem őket, pedig van amit már harmadszor látok :-)