2019. november 21., csütörtök

Krumplis - tepertős pogácsa

 Megmaradt apró tepertő felhasználása  volt a célom  ezért pogácsa sütését terveztem és közben  arra gondoltam teszek hozzá krumplit  ezzel talán még szaporítani is tudom a mennyiséget:)
Hozzávalók: 25 dkg liszt, 10 dkg darált tepertő, 1  db közepes nagyságú krumpli, 1,5 dkg friss élesztő, 6 dkg margarin, 1 db tojás sárgája, 1/2 dl tej, 3 evőkanál tejföl, só, tészta kenéséhez  tojás.
🍂
Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és enyhén sós vízben puhára főztem, leszűrtem és villával összetörtem. Langyos tejbe tettem csipet cukrot az élesztőt kevés lisztet és hagytam felfutni. Kimért lisztbe tettem a darált tepertőt és a margarint összemorzsoltam majd  a többi hozzávalóval , élesztővel a  tésztát összegyúrtam letakarva duplájára kelesztettem. Lisztes gyúrótáblára borítottam ahol kicsit átgyúrtam majd  kinyújtottam és  kiszaggattam . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  és addig pihentettem még a sütőt előmelegítettem 200 C fokra  ezután  elkevert tojással lekentem  sütőbe tettem ahol  25' sütöttem. Finom puha  lett jó ötlet volt így sütni😊

Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Okki írta...

A krumplival nemcsak szaporítani lehet a tésztát, hanem még puhább is lesz, én ezt tapasztaltam. A tepertős pogácsa pedig nagy kedvenc, főleg a hidegek beálltával. :)
Nagyon jól esne most pár darab, muszáj lesz készítenem én is. ;)

Katalin írta...

Finom lehetett a pogácsád! Én is szeretek krumplit használni a pogácsákhoz, olyan finomak, puhák lesznek tőle.

Éva írta...

Okki krumplit bármiben és bármikor megeszem szeretem, férjuram nem tartozik a "krumpli rajongók táborába" így süteménybe nem veszi észre viszont megjegyezte hogy jó puha.(Ő viszont nagyon szereti a tepertős pogit.
Katalin köszi finom volt.

teller-cake írta...

Mindig csodálom a pogácsáidat Éva, ezt is! :-)

Éva írta...

teller-cake köszönöm.

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet a jut-is-marad-is...Merthogy a töpörtyű csillagászati áron van - így meg azért egy picit azt hiheti az ember, hogy valami "töpipogi-félét" eszik... még ha nem is az igazit...

Éva írta...

aranyos fodorka azért csak töpörtyűs pogi ez azzal a kis krumplival is:)