2019. november 9., szombat

Rózsika szelet "Ízőrzők" Bölcske



Hozzávalók: tészta: 45 dkg liszt, 15 dkg porcukor, fél citrom reszelt héja, 15 dkg sertészsír, 1 cs. vaníliás cukor, 1 db tojás, 1 cs. sütőpor, csipet só, 3 evőkanál tejföl, + 1 evőkanál kakaópor, töltelék: 4 evőkanál sárgabaracklekvár, 10 dkg darált dió, 2 ek kristálycukor, fél citrom reszelt héja, mázhoz: 3 tojás sárgája, 15 dkg porcukor, fél citrom leve,  1 cs vaníliás cukor,
🍂
Elkészítése: Tészta hozzávalóit tálba pakoltam/ kakaópor kivételével és összegyúrtam sima tésztának. Mikor jól összeállt akkor három felé vettem a tészta mennyiségét és az egyik részbe belegyúrtam az 1 kanál kakaóport.Töltelékhez a diót a cukorral és a citrom reszelt héjával összekevertem. Az egyik tészta darabot kinyújtottam  sütőpapírral bélelt tepsibe tettem megkentem a lekvár felével és rászórtam a  cukros diónak a felét. A kakaós tésztát nyújtottam ki ezután amit rátettem a töltelékre ezt is megkentem a maradék lekvárral és beszórtam a cukros dióval majd beborítottam a harmadik kinyújtott tésztával villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 180 C fokon 30' sütöttem. Mielőtt lejárt volna a sütési idő vége felé  habosra kikevertem a tojások sárgáját a kétféle cukorral és citrom levével. Mikor kivettem a süteményt rákentem ezt a mázat a tetejére és hagytam szikkadni😋
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat sütöttél ismét 😊 Én még nem láttam ezt a műsört, de azt hiszem megvan a felvételek között, megnézem majd... 😊

Éva írta...

Katalin köszi, nagyon örülök hogy elkészítettem mert valóban nagyon finom.

Ani írta...

Még soha nem hallottam erről a süteményről pedig nagyon finom lehet.

Unknown írta...

Megsütöttem, és nagy sikert aratott nálunk. Egy picit kevesebb cukorral fogom legközelebb elkészíteni.Köszi a receptet!

Éva írta...

Ani köszi.
Unknown örülök hogy ízlett, váljon egészségetekre. Most készítettem először én is ezt a sütit szoktam kicsit változtatni lehet hogy a kevesebb is elég:)

Edit írta...

Szia! Szerettem volna a blogodra szavazni, de hibát írt ki! Egyébként tetszik ügyesen vezeted! Sok sikert! Edit!

Éva írta...

Edit sok szeretettel üdvözöllek !Köszönöm kedves szavaidat!