2019. november 7., csütörtök

Marlenka golyó /sütés nélkül

Marlenka  sütemény elkészítését régóta tervezem. Végül kisebb mennyiségből  más formában  de hasonló ízzel  elkészült. A sűrített tejet házilag elkészítettem egyik nap másnap a  mézes lapot a receptes könyvemben talált  Marlenka tésztája fele mennyiségéből megsütöttem és az "előregyártott" alapanyagokból ezt a golyós változatot végül elkészítettem: /bolti kész  mézes lappal is biztos finom 😊
(Leírom a mézes lap receptjét is talán van aki hasznát veszi:)
Hozzávalók: tészta:1 ek méz, 9 dkg kristálycukor, 5 dkg Rama vajas íz, 1 db tojás, fél tk  10 %-s ecet, fél tk szódabikarbóna, 25 dkg liszt,  krém:1,5 dl házi sűrített tej, 1 tk kakaópor, 8 dkg Rama vajas íz. hempergetéshez darált dió.( 21 db golyó lett,  nem az egész lapot törtem össze  maradékot ledaráltam jó lesz valamibe)
🍯
Elkészítése: tészta:  edénybe tettem a mézet-cukrot-vajat és a tojást  gőz fölött besűrítettem ezután levettem  és hagytam hűlni. Kimért liszthez tettem a szódabikarbónát , kihűlt keveréket és az ecetet összegyúrtam a tésztát és letakarva 1 órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán 3-4 mm vastagra nyújtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem amit előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem. Hagytam teljesen kihűlni  ezután összetördeltem morzsoltam  a tészta 2/3 részét, a többit ledaráltam.
🍁
Golyók összeállítása: az összetört tésztához tettem az előzőleg már  kikevert  sűrített tej - puha vaj - kakaópor keverékét  és  összegyúrtam  amiből golyókat formáltam  és darált dióba forgattam.😋
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom lehet, de biztos sokat is dolgoztál vele 😊

Éva írta...

Katalin finom volt, annyira nem sok a munka vele különösen hogy egyik nap a sűrített tejet készítettem el másnap a tésztát sütöttem meg. Végül csak összegyúrtam a harmadik napon golyóknak, egyik sem jelentett sok időt az elkészítésében:)

Tiffanylda írta...

Ez durván jól hangzik és jól néz ki, de tényleg nagyon "munkás"! Vasárnapra el kéne kezdenem, ha lazán akarom elkészíteni és nem feszített tempóban.:) Meggondolom, mert nagyon izgat, ráadásul mindenki szereti a Marlenkát és még azt sem csináltam, nem ám golyót!:)

Éva írta...

Tiffanylda sok sikert és váljon egészségetekre!