2020. február 24., hétfő

Töltött lángos "Ízőrzők" Siklós

Régóta nézem ezt a műsort mert nagyon sok jó és egyszerű étel és sütemény recepttel lettem gazdagabb azáltal hogy megtetszett és  sokat  elkészítettem. A műsorok  ismétlése során mégis találkozok olyan recepttel amik eddig elkerülték a figyelmemet ez is azok közé tartozik(kevesebb mennyiségből készítettem azt írom le)😊

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő 1 tk cukor, 0,8 dl tej, 1/2 kk.só, 1/2 dl étolaj és szódavíz a tészta bedagasztásához. Tölteléket illetően ízlés szerint lehet: felszeletelt szalonna, kolbász, virsli, fokhagymával ízesített tejföl, reszelt sajt, ketchup, olaj a sütéshez.( kb. 10 dkg lecsó kolbászt hosszában négyfelé vágtam ezzel készült, tészta  másik felét hűtőbe tettem későbbre!)
😉
Elkészítése:  Langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt kanálka lisztet és  hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a felfutott élesztőt, sót, étolajat és annyi szódavizet amivel nem túl kemény  tésztát dagasztottam ezt letakarva fél órát pihentettem. Ezután a tésztából darabokat vágtam kézzel  széthúzogattam négyszögletes formára hosszabbik felére tettem az elvágott  kolbász darabot /aminek a bőrét előtte lehúztam / a tésztába becsomagoltam tészta széleit jól összecsíptem. Forró olajban kisütöttem mindkét oldalát. Még meleg volt mikor tetejét  hosszában bevágtam félig ide  tettem a ketchupból amire reszelt sajtot szórtam és kicsit összenyomtam.😋
Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

Katalin írta...

Én is szeretem ezt a műsort, megnézem az ismétléseket is, van amit talán már háromszor is láttam :-) Finom lángosokat találtál most, guszták lettek!

Unknown írta...

Ez egy nagyon finom tésztás étel, régen találkoztam vele először, amit egy kenyérgyár készített. Darált hússal töltött, zsírban sütött, és pirog volt a neve. Vagyis ez egy orosz ételféleség, ahol sokféle töltelékes változatban készítik.
Itthon is csináltam már többször, volt, amikor sütőben sütöttem, és az még jobb, mert nem vesz fel zsírt a sütéskor.
Ma láttam a tv-ben, hogy egészségesebb a kovászolt tészta, jobb az emésztése, te nem próbáltad még?

Unknown írta...

Még arról is olvastam, hogy jobb zsírban sütni bármit, mert az olajnak alacsonyabb a forráspontja és hamarabb megég.
Neked mi a véleményed erről?

Éva írta...

Katalin már nálunk is előfordult hogy harmadszor néztük meg, férjuram szokta mondani "nem láttuk mi már ezt?". Azért mindig találok olyat ami elkerülte a figyelmemet:)
Unknown pirogot már én is készítettem többször. Kovásszal nagyon ritkán sütök párszor készítettem csak kenyeret.Akár olaj akár zsír amiben sütök általában óvatos vagyok először felmelegítem majd mikor beleteszem akár a lángost vagy fánkot, akkor kicsit csökkentem a hőt alatta. Bármelyikbe is sütök úgy veszem észre a sütőpapír felveszi a felesleget:)

Kincse írta...

Kedves Éva, köszönöm, hogy nem törölted ki a kommentem, mert most vettem észre, hogy máshonnan írtam, és így a " Unknown" alatt küldtem el :)
Képzeld, annyira jó ötletet adtál, hogy azóta meg is csináltam ezt a pirogot ebédre, és majd később felteszem a képet a blogomba.

Éva írta...

Kincse örülök hogy ötletet adhattam váljon egészségedre!

teller-cake írta...

Hű Éva, ez tényleg remek lehetett! :-)

Katalin írta...

Emlékeztem, hogy megvan nekünk is a felvett műsorok között a Siklósi adás. Tegnap megnéztem, még 2010-es felvétel, érdekes, ezt még nem is láttam. Nagyon jó volt, érdekes dolgokat mutattak, főleg azért is tetszett, mert Te is elkészítetted a lángost, és mert tavaly mi is ellátogattunk a siklósi várba. 😊

Éva írta...

teller-cake köszi.
Katalin látod ezért jó megnézni ezeket a régi műsorokat is!

Vicuska írta...

Nagyszerű ötlet!

Éva írta...

Vicuska örülök hogy tetszik!

aranyos fodorka írta...

Próbálom pótolni az elmaradásaimat - és ehhez a posthoz mindenképp írnom kell: ilyent valamikor régesrég én is sütöttem, virslidarabkákat reszelt sajttal kevertem, s azzal töltöttem meg a lángost.Alapjában véve a lángost minden formájában nagyon szeretem - nem érdekel, hogy nem kimondottan a diétás ételek közé tartozik....

Éva írta...

aranyos fodorka mivel most készítettem először nekem is a virsli volt először eszembe viszont kis darabka kolbász volt a hűtőbe. Nagyon finom lehet virslivel töltve is, most nekem annyira ízlett hogy egy ideig nem sütök megülte a gyomromat hirtelen ettem. Örülök hogy itt vagy köszi.