2020. március 1., vasárnap

Sós kifli

Mézes Otthon  blogról  nekünk a  megfelelő mennyiségből elkészítve😊

Hozzávalók 4 darabhoz:25 dkg finomliszt, 1 dl langyos tej, 1 evőkanál tejföl, 2 dkg olvasztott vaj, 1,5 dkg friss élesztő, 1 tk. só, fél tk. cukor, tetejére: só, köménymag.
🌷
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt kevés lisztet és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a felfutott élesztőt a többi hozzávalóval és bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni kb. 3/4 óra ezután enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ott kicsit átgyúrtam majd kerek nagyobb formára nyújtottam és négyfelé vágtam. Csücskeit kicsit kihúztam és a szélesebb oldalától indulva feltekertem sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A sütőt előmelegítettem 200 C fokra addig a tészta  kelt mielőtt betettem a sütőbe vízzel lekentem  megszórtam a köménymagos sóval és  25' sütöttem. A sütőbe a tepsi alá  edénybe vizet tettem.😋
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Kincse írta...

Ez egy finom, illatos reggeli csalogató. :)

Éva írta...

Kincse köszi!

Ilona írta...

Köszönöm a receptet, ki fogom próbálni.

Éva írta...

Ilona sok sikert váljon egészségedre!