2020. szeptember 22., kedd

Csak egy ötlet...

 ...ami nem is konyhai de talán másoknak is megtetszik és tesztek egy próbát ahogy én tettem. Mivel takarékosságom eléggé kiterjed  nem szeretek pazarolni  így természetes hogy a szappanokat sem dobom el mikor már kicsire kopott gyűjtögetem egy befőttes üvegbe.  Régebben  már  újrahasznosítottam  most ismét találtam itt egy még könnyebben elkészíthető formáját👌


Hozzávalók és elkészítése: A szappan darabkákat vagy reszelővel vagy mint én szikével apróra vágtam amit befőttes üvegbe tettem  annyi vizet öntöttem rá ami éppen ellepte. Mikróba tettem ahol kissé felmelegítettem  ezután  fél mokkáskanál őrölt kávét tettem hozzá amivel simára kevertem . Formához ha szilikon formánk van abba öntjük, ha nincs  mint nekem csak ez a régi szappantartóm volt felhasználható ebben az esetben a formát kicsit olajjal kikentem és a masszát beleöntöttem és hagytam másnapig szikkadni. A formából könnyen kilehetett borítani!✌

Sok sikert !

7 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Ez nagyon jó ötlet. Örülök, ha ilyeneket is megosztasz. :)

aranyos fodorka írta...

Ez is egy változat. Én, amikor már meglehetősen "laposak" - akkor kis időre beáztatom őket, majd a vízből kivéve, két tenyerem közt jól összeszorítom. Akkor összetapad a két lapos szappanka, és szép színes új szappanom lesz - ha nem csak fehéret használtam :-)
A kávé minek kell bele ?

Erika írta...

Anyukám a pici szappandarabokat mindig az újra tapasztotta. Így együtt "fogyott" a kettő.

Éva írta...

Évi köszi, igyekszem ha találok valamit megosztani az infót:)
aranyos fodorka az a megoldás is hasznos. A kávét színezéknek használtam:)
Erika jó ötlet úgy is "kettő az egyben".

Katalin írta...

Én is csatlakozom a többiekhez, nagyon jó, hogy ilyen praktikus dolgokat is megosztasz másokkal.
Mi is csináljuk mint Erika, hogy a lesoványodott kis szappant az újhoz "ragasztjuk". Jól bevizezzük és aztán addig nyomkodjuk, amíg odanő a másikhoz. Így az utolsó cseppje is mindig elfogy 😀. Már kiskoromban is így láttam a szüleimtől...

horimarika írta...

Ez nagyon jó ötlet! Én a varrónő barátnőmnek szoktam adni. A legjobb szabászkréta a szappan. De ezt most ki fogom próbálni. Szeretem az ilyen boszorkánykonyhát. :) Köszönöm!

Éva írta...

Katalin praktikus megoldás, érdekes pedig gyerek korom óta édesanyámtól csak a spórolást láttam de ilyen megoldásra nem emlékszem. Arra viszont igen hogy lereszelte és mosóvízbe tette.
horimarika köszi, nálam is "rajzoló eszköz is".