2020. október 8., csütörtök

Kefires-sajtos lepény

 Az ötlet innen származik bár nálam kisebb  mennyiségből és más  hozzávalókból  de így is finom😉


Hozzávalók: 25 dkg finomliszt, fél doboz kefir+ 3-4 evőkanál  tejföl, fél-fél mk.- szódabikarbóna-cukor és só, 7 dkg reszelt sajt, 1-2 evőkanál olaj a sütéshez.

🍂

Elkészítése: A kefirt és a tejfölt kicsit langyosítottam majd beletettem a szódabikarbónát cukrot és a sót elkevertem hagytam  5' -ig pihenni. Kimért liszthez tettem ezt a keveréket a sajttal együtt és tésztának összegyúrtam ha szükséges még lehet tejfölt tenni hozzá. A tésztát 4 részre osztottam és egyenként kerek formára nyújtottam. Felforrósítottam az edény amibe sütöttem egészen kevés olajat csepegtettem bele és erre tettem rá a kinyújtott  lepényt  fedővel letakartam  pár perc után a tésztát megfordítottam és  készre sütöttem.  Mikor elkészült   tejföllel megkenve  ill. férjuram fokhagymás tejföllel  kenve ettük! Nagyon finom és gyorsan elkészül.

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Ez nagyon guszta. Imádom az ilyeneket. :)

Éva írta...

Évi köszi!

Tiffanylda írta...

De jól néz ki! Nem fogom kibírni, hogy ne próbáljam ki!:))) Pedig a szénhidrát nem tesz jót az egyre emelkedő cukromnak...

Éva írta...

Tiffanylda köszi, csak óvatosan váljon egészségedre!

Gerdi írta...

Nagyon tetszik ez a lepény! Már azon gondolkodom, mikor készítsem el. :-)

Éva írta...

Gerdi ennek örülök, váljon egészségetekre! Gondolom a hozzávalók mennyiségét duplázod és szerintem joghurttal készítve is finom lehet, csak nekem nem volt éppen akkor :)