2020. november 19., csütörtök

Svéd gyömbéres keksz

 Szeretjük mikor tartalék édességként  van  keksz a dobozban🍪!


Hozzávalók fél adaghoz amiből 23 db lett: 12,5 dkg finomliszt, 5 dkg margarin, 1 tk. gyömbér, fél tk. őrölt fahéj, csipet őrölt szegfűszeg, 1 csipet só, 7,5 dkg barna cukor/nekem vegyesen volt elfogyott a barna/, 2,5 ek. méz, 1 db tojássárgája, fél mk. szódabikarbóna, csipet sütőpor.

🍂

Elkészítése: A felsorolt hozzávalókat tálba  kimértem majd összegyúrtam  és 3/4 órát hűtőben pihentettem./A tészta nehezen áll össze de  végül sikerül nem kell feladni!/ Ezután  lisztezett felületen vékonyra kinyújtottam és kiszaggattam. Sütőpapírra pakoltam és előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem. A tepsiben kell hagyni hűlni csak   ezután jöhet a kóstolás😋

Jó étvágyat kívánok!

 forrás:innen

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez is fincsi lehet! Jó ha van egy doboz, amiben mindig van valami 😁.

Tiffanylda írta...

Az egyik nagy kedvencem, nyámi!:)) Azt hiszem lassan én is nekilátok "dobozolni"!;) Ha nem lesz karácsony, akkor feladom postán! Gondolom, aranyárban lenne..:(

Éva írta...

Katalin nagyon finom köszi,nálam van több doboz de csak néha van az egyikben valami?
Tiffanylda örülök hogy szereted nekem is nagyon ízlik. A postai elküldést nem ajánlom, lányom még szeptember végén küldött volna mosható maszkot amit a mai napig nem kaptunk meg:)