2021. január 7., csütörtök

Toast kenyér/szendvicskenyér

 


 Hozzávalók: 35 dkg finomliszt, 1 tk. cukor, 1 tk só, 2,5 dkg friss élesztő, 6 dkg olvasztott vaj/helyett margarin, 1,5 dl langyos tej, fél dl langyos víz, forma kenéséhez: olaj és liszt a szóráshoz


Elkészítése: Tálba  öntöttem a kimért lisztet  cukrot és sót  hozzátettem,  élesztőt rámorzsoltam és  az olvasztott margarint valamint a langyos tej és víz keverékét hozzáadva  bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni ez nálam kb. 3/4 óra volt.  Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol átgyúrtam a tésztát  és megformáztam , előzőleg egy kis sütőformát olajjal kikentem liszttel beszórtam és ebbe tettem  letakarva még kelesztettem 20'- ig.  Tészta tetejét vízzel lespricceltem pár helyen bevágtam és előmelegített sütőben 200 C fokon 40' sütöttem. Rácson hagytam hűlni (kisült kenyér  súlya:60 dkg) Nagyon finom akár egy kalács😊

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, el is hiszem 😁, és belül is nagyon szép!

Éva írta...

Katalin köszönöm, nagyon finom örülök hogy elkészítettem!