2021. március 14., vasárnap

Vajastáskák

 


Hozzávalók: 25 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 20 dkg  vaj, 2 db tojás, 6 dkg cukor, fél citrom leve, fél csomag vaníliacukor, kevés tej ha szükséges, tészta töltéséhez:lekvár

🌷

 Elkészítése:  A tészta hozzávalóit összegyúrtam tejre nem volt szükségem. Vékonyra kinyújtottam borospohárral kiszaggattam és minden  darab közepébe egy kiskanál lekvárt tettem ezután félbehajtottam, szélén egy helyen ujjal benyomtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam cukorral beszórtam a tetejét . Előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sült.😋

📌Régi szakácskönyvemből  választottam ezt a receptet amit most készítettem először,  vaj helyett margarin vajas ízt használtam. Eléggé puha a tészta így jól alá kell lisztezni nyújtásnál:)

Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom omlós tésztának néz ki, és gondolom a lekvár is házi, úgyhogy az is nagyon finom lehet benne!

VToncsi írta...

Régi Váncza-recept. Biztosan finom omlós, az ilyen tésztákat szeretem. Felveszem a listámra.
VToncsi

Éva írta...

Katalin omlós a tésztája kétféle lekvárral töltöttem az egyik házi volt és finom, köszi !

Okki írta...

Régen milyen egyszerű süteményeket készítettek, és milyen finomak tudnak lenni. :)

Éva írta...

VToncsi nagyon finom omlós süti, váljon egészségetekre!
Okki szeretem én is ezeket az egyszerű süteményeket, nincs túl bonyolítva mégis finom!

Tiffanylda írta...

Akár dobozba is mehet!:) Pár órára...:)))

Éva írta...

Tiffanylda gondolom nálatok gyorsan elfogyna, nálunk azért kitartott vagy három napig:)