2022. március 9., szerda

Túrógombóc

Mostanában boltunkban rögös túrót lehetett csak kapni .Az elmúlt héten  észrevettem hogy lehet kapni   krémes tehéntúrót  és vettem  belőle , egy  részét túrós tésztának használtam fel a másik része ami kb. 15 dkg volt  hűtőben  ide-oda pakoltam.  Végül  gondoltam  elég régen csináltam túrógombócot teszek egy próbát milyen lenne  ebből a túróból? Jó ötlet volt mert finom!


Hozzávalók: 15 dkg túró, 1 db tojás, kevés reszelt citromhéj, csipet só, 2 tk porcukor, 3,5 evőkanál búzadara. Kevés olaj és zsemlemorzsa 
🍴
Elkészítése: Túrót a tojással és a többi hozzávalóval jól összekevertem és hűtőben pihentettem  2 órát.  Az olajat felforrósítottam és a zsemlemorzsát megpirítottam . Vizet tettem fel főni amibe kevés sót tettem mikor már forrt akkor a túrós masszából vizes kézzel gombócokat formáztam és a vízbe pakoltam  mikor feljött a víz  tetejére a gombóc leszűrtem és a  morzsában megforgattam. Málnalekvárral egészítettem ki a finomságot! ( Ebből a mennyiségből l0 db gombóc lett  amit majd beosztok magamnak mivel férjuram ebben nem osztozik velem😁 neki maradt a tökfőzelék !)
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Pedig milyen finom a túrógombós, én inkább ezt választanám mint a tökfőzeléket 😆😄.
Nagyon guszták lettek!

aranyos fodorka írta...

Natessék !Micsoda véletlen...:-)
Pont tegnap készítettem én is pár túrógombócot a maradék túróból. A fél kiló nekem is sok, csináltam kőrözöttet, mert már régen ettem, s a maradékból lett a gombóc....

Éva írta...

Katalin én nem vagyok ennyire válogatós mint a férjuram a főzeléket is szeretem. Köszi !
aranyos fodorka pedig nem egyeztettünk hogy mit is főzzünk ? A körözöttet is szeretjük :)