2022. június 22., szerda

Pozsonyi szemek

A receptet itt találtam fele mennyiségből készítettem  kis változással azt írom le  😉


Hozzávalók: tészta:25 dkg liszt, 10 dkg margarin, 1 tojás sárgájának a fele, 2 dkg porcukor, fél dkg friss élesztő, csipet só,  0,8 dl tej, töltelék: 10 dkg darált mák, 7,5 dkg cukor, 1 dkg margarin,  citrom reszelt héja, 1 tk. vanília aroma, kevés tej,  tészta kenéséhez: a már feltört tojás fehérje és a sárgája.

🌺

Elkészítése: Tésztához  a lisztet a margarinnal összemorzsoltam hozzátettem a többi hozzávalókat  és bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam duplájára kelni.  Közben a tölteléket elkészítettem: mákot a  cukorral , reszelt citromhéjával , aromával és a margarinnal összekevertem egészen kevés  langyos tejet öntöttem hozzá és jól összekevertem. Mikor megkelt a tészta  diónyi darabokat tépkedtem belőle  gömbölyítettem és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam egymástól  kicsit távolabb. A tészta közepébe ujjammal mélyedést csináltam ebbe tettem a mákos töltelékből . A tésztát tojás fehérjével  lekentem és még 20 ' pihenés következett. A sütőt előmelegítettem 200 C fokra  és a letelt pihenési idő után a tojás sárgájával is lekentem a tésztát és sütőbe tettem de a hőt 180 C fokra csökkentettem  így sütöttem   20'-ig. Nagyon finom puha tésztája lett  és aránylag könnyen elkészíthető😋

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, finom lehetett a bőséges máktöltelékkel 😊.
Már hiányoltalak, örülök hogy újra itt vagy, vártam már az új finomságodat 😄.

aranyos fodorka írta...

Örülök, hogy "előkerültél" - már kezdtem aggódni a hallgatás miatt....
Ez a mákos amúgy finom lehet....

Éva írta...

Katalin, aranyos fodorka kedvesek vagytok hogy hiányoltatok talán egy bejegyzésben majd leírom hiányzásom okát:) Köszönöm a süti nagyon finom.

Okki írta...

Nem hallottam eddig erről a megnevezésről, de ha mák van benne, csakis finom lehet, és jól is néz ki! :)

Éva írta...

Okki számomra is is idegen volt ez az elnevezés de nagyon finom köszi:)