2022. november 6., vasárnap

Mákos tekercs


Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő,  fél mokkáskanál só, 7,5 dkg margarin, 2 evőkanál porcukor, 1,5 dl langyos tej, 1 db tojássárgája , töltelék: 10 dkg darált mák, 10 dkg sárgabaracklekvár, kevés reszelt citromhéj, tészta kenéséhez 1 felvert tojás.

🍂 
Elkészítése: Liszthez tettem a sót és a margarinnal összemorzsoltam. Langyos tejbe tettem a cukrot belemorzsoltam az  élesztőt ezután tettem hozzá az elkevert tojássárgáját is. Lisztes keverékhez tettem  az élesztős keveréket és bedagasztottam a tésztát . Letakarva fél órát pihentettem. A töltelék hozzávalóit összekevertem. Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam ezután fél cm vastag téglalap formára nyújtottam majd rákentem a tölteléket és a szélesebb oldalról kezdve  szorosan feltekertem.  Ezután feldaraboltam kb. 4 cm vastagra  és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  ahol ismét 15' pihenés következett. Felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem😋

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta, finom lehetett! A mákos töltelékes sütiket mi is szeretjük.
Remélem a férjed jobban van már, és ebből a finomságból már ő is szívesen evett.

Éva írta...

Katalin köszi. Inkább csak azt mondanám hogy megkóstolta:)

Gizi írta...

Nagyon guszta sütemény, váljék kedves egészségetekre. Szeretjük mi is a mákos sütiket, de pl. dióval is eltudom képzelni hogy nagyon finom.A férjednek további gyógyulást kívánok, erősödjön meg minél előbb.

Éva írta...

Gizi köszönöm, dióval is finom lenne ha lenne dióm. Köszi a jókívánságodat nagyon lassan alakulnak a dolgok sajnos.