2023. január 16., hétfő

Kapros, tejfölös csirkeragu



Hozzávalók:( Pontos mennyiséget a fűszerezéshez  nem írok  mivel kis adagot készítettem  csak felsorolom )  25 dkg csirkemell, fűszerek: őrölt bors, só, pirospaprika, kis darab sárgarépa és fehérrépa, zöldborsó, 1-2 evőkanál lecsó/ télire eltett lecsóból/, babérlevél, olaj, kis darab vöröshagyma és fokhagyma, tejföl, szárított kapor.

🐔

Elkészítése: Csirkemellet csíkokra feldaraboltam  sóztam és borsoztam majd  kevés forró olajon fehéredésig pirítottam  ezután letakarva félretettem. Egy másik edénybe kevés olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát hozzátettem a felkockázott zöldségeket is   kicsit dinszteltem majd rátettem a lecsót és fűszereket:  bors, pirospaprika, babérlevél  és a zöldborsót  is  ezután  felöntöttem vízzel és lefedve  kis ideig  főztem . A félretett húshoz  öntöttem átforgattam és kevés liszttel elkevert tejföllel felöntöttem  majd szárított kaporral ízesítettem végül  készre főztem .  Kifőtt tésztával  tálaltam  nagyon finom volt!

Jó étvágyat kívánok !

12 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom, könnyű ebédetek volt. A férjed tudott enni belőle?

Gerdi írta...

Azt hiszem, ennek a nálunk is nagy sikere lenne- hét végén neki is állok! Köszönöm az ötletet! :-)

Ani írta...

Nagyon jól hangzik! Egészségetekre vált, egész biztosan.

Éva írta...

Katalin köszi finom volt, de sajnos férjemet nem tudtam rávenni hogy egyen ebből most is mint általában neki a leves elég de abból is csak pár kanállal eszik.
Gerdi örülök hogy tetszik, váljon egészségetekre!
Ani köszönöm.

aranyos fodorka írta...

No, kaprot még nem tettem ilyen pörkölt-félébe - de biztos nem ront az ízén. Ha el nem felejtem, legközelebb kipróbálom.

Éva írta...

aranyos fodorka itt az ideje hogy tegyél egy próbát ha szereted a kaprot, mert nagyon finom !

Vera írta...

/rupanerkonyha.hu/2015/08/16/feloras-foszlos-sos-vajas-kifli-bogresen/?fbclid=IwAR1cbUEyI0ldEtpvigu66taEyMhjND2qIqXak2tOfY3dCTcJTECgX1Rmggo

remélem meg tudod nyitni...jelezd légyszives, mert a leirt receptet lefotoztam, ha kell felteszem a sütihez...

Éva írta...

Köszi Vera megnézem és jelzek ha nem sikerült.

Éva írta...

Vera megtudtam nézni lementettem majd kipróbálom köszi!

Vera írta...

oké...Minden jót kivánok Nektek, remélem a párod jobban van...

Gizi írta...

Egyszerű és nagyon finom ebédet főztél, ki kell hogy próbáljam. Én nagyon szeretem a kaprot, így van pár csomaggal a fagyasztóba, majd abból teszek bele. Köszönöm az ötletet.

Éva írta...

Vera nagyon szépen köszönjük, sajnos semmi változás!
Gizi örülök hogy tetszik, tökfőzeléket főztem azt a férjem kedvéért bár azt is szeretem. Nagyon szeretem a tésztás ételeket ezért készítettem ezt a változatot szinte csak magamnak így három napi ebédre nem volt gondom :-)) Sok sikert váljon egészségedre!