2023. március 30., csütörtök

Gyúrott sütemény "Ízőrzők" Homokmégy


 

Hozzávalók/fél adaghoz/: tészta: 25 dkg liszt, 10 dkg sertészsír, 7,5 dkg cukor, 1,5 evőkanál tejföl, 1 db tojás sárgája, 1 teáskanál sütőpor,  tészta tetejére: tojás fehérje, 2-3 evőkanál cukor és  kb. 7 dkg  darabolt dió. Tepsit zsírozni kell.

🌷

Elkészítése: Tészta hozzávalóiból sima tésztát gyúrtam, lisztes gyúrótáblán ujjnyi vastagra nyújtottam és kiszaggattam. Villával enyhén elkevert tojásfehérjébe mártottam a tésztákat majd a cukros dióba és végül zsírozott tepsibe pakoltam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem. Nagyon finom  és sokáig eltartható sütemény!

                                                                    Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, hasonlít a preckedlire! Karácsonyra és húsvétra szoktam hasonlót sütni.

Gerdi írta...

Mutatós és biztosan nagyon finom is! Tetszik, hogy zsírral készül.

Éva írta...

Katalin finom és hasonló valóban mint a preckedli. Anyukám ezelőtt több mint 60 évvel már sütötte ezeket a süteményeket ami ehhez hasonló volt. Emlékszem mikor engedte hogy én mártogassam a süteményt a tojásfehérjébe és a cukros dióba sajnos az a recept nincs meg csak az emlékeimben.
Gerdi köszi én is szeretem a zsírral készülteket.

teller-cake írta...

Valóban, nekem is a preckedli jutott róla eszembe. Nagyon szépek lettek! :-)

Éva írta...

teller-cake ezen nem is csodálkozom, mert hasonló, köszi!