2023. március 27., hétfő

Sajtos hajtovány

Reggelit vagy vacsorát  egy pohár teával   ilyen sós -sajtos péksüteménnyel  szívesen elfogyasztok. Ezt a receptet itt találtam aminek mennyiségét ismét csökkentettem azt írom le: amiből 9 db lett !


Hozzávalók: tészta: 25 dkg liszt, 1 dl tej,  1 tojás  sárgája aminek a fele a tésztába a másik fele a krémbe,  4 evőkanál  olaj,  1 mk só, csipet cukor, 1,2 dkg friss élesztő, krém: 5 dkg puha margarin. fél mk só, a tojás sárgájának másik fele, 5 dkg reszelt sajt,

🌸

Elkészítése: Kevés  langyos tejbe tettem a csipet cukrot és az élesztőt   lisztet tettem hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam a tésztát. Letakarva  duplájára kelesztettem. A krémhez a hozzávalókat elkevertem. Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam majd kinyújtottam  négyszögletesre megkentem a krémmel és feltekertem  ezután feldaraboltam . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még pihentettem  addig még   a sütőt előmelegítettem 180 C fokra ekkor a tepsit betettem és 25' sütöttem 😋

Jó étvágyat kívánok!

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom reggelid volt, ilyet én is szívesen elfogadnék 😊.

Gizi írta...

Nagyon guszta és finom!!Váljék egészségedre! Ritkán én is sütök szeretjük, de az a baj hogy nem tudok neki ellenállni.

aranyos fodorka írta...

Egyszerűnek tűnik és gondolom, finom is. Elmentettem a receptet, köszönöm.

Évi - Ízek és utazások írta...

Ez nagyon finom lehet! Jó étvágyat hozzá! :)

Éva írta...

Katalin köszi , nekem is jól esett! (Mélyhűtőbe pakoltam 6 darabot, most hétvégén itt voltak a gyerekek elővettem mikor kiengedett olyan volt mint amikor sütöttem!)
Gizi köszönöm, akkor csak kis mennyiségből csináljad úgy ellenállsz a kísértésnek !
aranyos fodorka valóban egyszerű, sok sikert váljon egészségedre!

Éva írta...

Évi köszönöm finom volt.

Gerdi írta...

Mindent szeretek, ami sajtos- ráadásul jól is néz ki!
Végignéztem a recepteket, amikről lemaradtam- sok finomságot tettél közre. A mintás linzer különösen tetszik!

Éva írta...

Gerdi köszönöm!