2024. április 9., kedd

Kakaós csiga élesztős leveles tésztával

Lányom hozott egy csomag élesztős leveles tésztát amit én eddig még nem használtam. 


Hozzávalók:  1 cs.  élesztős leveles tészta, 2,5 dkg olvasztott margarin, 3 evőkanál kakaó + 1 mokkáskanál őrölt fahéj, porcukor , vaníliás cukor és 1 db tojás a tészta kenéséhez

🌷

Elkészítése: A tészta kicsomagolása  után kicsit  nyújtottam rajta  majd olvasztott margarinnal megkentem.  Először  kakaó és fahéj keverékével majd  porcukor és vaníliacukor keverékével szórtam meg. A tésztát kb. 2 ujjnyi szeletekre vágtam  és ezután egyenként feltekertem majd sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol   lekentem a tojással . Előmelegített sütőben 200. C fokon 20' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből porcukorral megszórtam.😋

📌Többféle csigát készítettem már eddig kelt tésztával , sima leveles tésztával általában mindig egyben feltekertem és úgy vágtam fel de  volt hogy vágás közben vagy a töltelék jött ki vagy a tészta ment kissé szét. Ezért választottam most ezt a  technikát  !

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Kedvencem. És szeretem ezt a leveles tésztát, mert több változat is készíthető belőle.

Katalin írta...

Élesztős leveles tésztát még én sem használtam. Nagyon jól néznek ki a csigáid és finomak lehettek.

Gizi írta...

Nagyon guszta csigák, szívesen megkóstolnám. Ez a leveles tészta nagyon jó, én is sokszor használom. Ötletes a csigák feltekerése. Én újabban feltekerem a tésztát, és keresztben áthúzott damillal szeletelem fel, úgy nem jön ki a töltelék.

Éva írta...

aranyos fodorka nekem is kedvencem mert bármilyen finomságot lehet belőle készíteni!
Katalin egyszer próbáld ki mert nagyon finom, köszi nagyon finom volt!
Gizi köszi, nekem most a lányom hozta ezt a csomagot de ahogy láttam a boltunkban egy kicsit azért drágább mint a sima leveles tészta. A szeletelési mód amit alkalmazol tetszik, akkor nem csak nekem okoz problémát a töltelék kinyomódása?😀