2024. június 10., hétfő

Gölődin leves "Ízőrzők" Farmos

Szeretem az  ilyen egyszerű leveseket , kis adagból készítettem azt írom le  !


Hozzávalók: kis darab vöröshagyma /vagy egy fél /,   kanálka sertészsír, fűszerek: só, őrölt bors, őrölt paprika,  kevés paradicsomlé, zeller levél, petrezselyem, gölődin : 1 db krumpli, só, liszt.
🌺 
Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és enyhén sós vízben puhára főztem. Krumplit kiszedtem összetörtem és hagytam hűlni / krumpli levél félretettem. Zsírt felforrósítottam és a megpucolt feldarabolt hagymát megdinszteltem  majd fűszereztem és kevés vizet öntöttem rá hagytam kicsit főni.  Ezután ráöntöttem a paradicsomlevet és a krumpli levét is  zeller levelét  tettem bele  összefőztem. Közben a kihűlt krumplit kicsit sóztam és  kevés liszttel összegyúrtam majd  kis gombócokat  formáltam és a  forrásban lévő levesbe pakoltam    készre főztem. 😋
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Erre a levesre én is emlékszem a műsorból. Nagyon guszta lett, szép színe van, amit főztél. Finom lehetett, egyszerű de nagyszerű!

Gizi írta...

Nagyon finom leves, váljék egészségedre. Én is nagyon szerettem, csak most a krumplit kicsit mellőznöm kell.

Éva írta...

Katalin köszönöm.
Gizi köszönöm szépen.