2012. november 7., szerda

Darázsfészek

                                                                                
Hozzávalók a tésztához: 2 dkg. élesztő, 2,5 dl tej, 4 dkg. cukor, 2 tojás sárgája, 10 dkg. margarin, csipet só, 40 dkg. liszt.  töltelék: 5 dkg. margarin 14 dkg. cukor, 10 dkg. darált dió
Elkészítése:  langyos cukros tejben megkelesztettem az élesztőt. Tálba öntöttem a lisztet amihez hozzáadtam a megkelt élesztőt a tojássárgáját, csipet sót, cukrot amivel jól összedolgozom, dagasztás közben a langyos margarint is hozzáadtam. Letakarva  3/4 órát pihentettem.
Kelesztés után 1 cm. vastagra téglalap alakúra kinyújtottam és  a 10 dkg. margarint megolvasztottam és ezzel kentem be a tésztát. Ezután a  cukor  és  darált dió keverékével megszórtam  feltekertem  és  kb. 22 cm. széles darabokra vágtam.Tepsibe pakoltam és még 20 percig hagytam kelni
Előmelegített sütőbe 180 fokon 20'  sütöttem, majd   kivettem  a sütőből megkentem  : 5 dkg. cukor 1 dl tej, 1 csomag vaníliás cukor keverékével  és még 10' sütöttem
(Most a leírt hozzávalók  feléből készítettem :  15 db. lett belőle!)

Nincsenek megjegyzések: