2014. március 7., péntek

Zebratorta

Több helyen is láttam már ezt a süteményt, akinél legutóbb láttam és eldöntöttem hogy ezután jön a próbasütés az  Okki .   Először  fele mennyiségből és 18 cm. formában készítettem !
                                                                         

Hozzávalók: 3 db tojás, 9 dkg. porcukor, 1/2 cs. vaníliás cukor, 18 dkg. liszt, 1/2 cs. sütőpor, 0,8 dl olaj, 0,8 dl víz+másfél evőkanál a kakaós részbe, 1 ek. kakaópor 

🌺

Elkészítése: Ketté választottam a tojást, fehérjét kemény habnak felvertem. A sárgáját a kétféle cukorral jól kikevertem, hozzá adagoltam apránként felváltva az olajat és a vizet/mindvégig kavartam  közben / majd bele szitáltam a sütőporos lisztet és a legvégén apránként a habot kevertem óvatos hozzá. Ezt a masszát kétfelé vettem , az egyik felébe tettem még másfél evőkanál vizet és a kakaóport amit jól összekevertem.A torta formába tettem sütőpapírt majd mindkét keverékből evőkanállal felváltva tettem a forma közepére  úgy hogy először a fehérből majd annak a közepére a barnából és így tovább. Előmelegített sütőben 180 fokon 50' sütöttem.Mielőtt kivettem tűpróbát végeztem.  Formából kivéve porcukorral szórtam meg.Hozzá  darabos rumos meggylekvárból készítettem öntetet: felmelegítettem  a lekvárt és 1 tk. étkezési keményítőt elkevertem kevés hideg lekvárral majd összefőztem .😋
Ui: Bármilyen öntet akár vanília , csokoládé, vagy esetleg  tejszínhab  illik hozzá! 

Jó étvágyat kívánok!


11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Khmmmm....mi lesz így a fogyókúrámmal???:-D
Évikém ez olyan gyönyörű!Köszönöm a receptet,ismét.....

Anikó írta...

De régen készítettem...

Katalin írta...

Nagyon szép lett nálad is!

Okki írta...

Milyen szép csíkos lett! Örülök, hogy te is elkészítetted! :) Nagyon finom lehet a rumos-meggyes öntettel.

Gabriella írta...

Jó ideje készülök megsütni én is - egyszer talán meg is sütöm. :)
Gyönyörű sűrű nálad a zebra minta.

Barbi konyhája írta...

Látom nem csak engem fertőztek meg! :) Nagyon szép lett a tortád Éva! :)

Gerdi írta...

De nagyon szép lett! Még nem sütöttem, de nem maradhatok ki a sorból:-)

Csigabige írta...

Szépséges! Fincsi lehet :)

trollanyu írta...

Nagyon szép lett:) Régen sokszor sütöttem, mindig vanília szósszal, nagyon finom:)

Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik. Fogyókúrádat kicsit pihentessed:-)) Egészségetekre!
Anikó akkor tudod milyen finom!
Katalin köszi!
Okki jól "megfertőztél" vele, látod milyen hamar elkészítettem! Köszi. Nagyon finom volt!
Gabriella szerintem biztos hamar elkészül majd nálad is. Kis formában sütöttem és csak evőkanállal pakoltam a masszát biztos azért lett ilyen !
Barbi köszi!
Gerdi köszi, szerintem is álljál be sorba mert megéri finom!
Csigabige köszi, finom volt!
trollanyu köszi! Nekem is az volt az eszembe hogy legközelebb vanília szószt teszek mellé!

Hankka írta...

Én is több helyen találkoztam vele, nálad nagyon szép zebracsíkos lett a mintázata! :)