2014. május 9., péntek

Amerikai almás pite🍎

                                                                               

Hozzávalók tésztához:
  • 35 dkg. liszt
  • 15 dkg vaj
  • 2 evőkanál porcukor
  • csipet só
  • 30 ml víz
Töltelék:
  • 80 dkg alma
  • 13 dkg cukor
  •  2,5 evőkanál liszt
  •  1 kávéskanál fahéj
  • 1/2 kávéskanál szerecsendió
  •  1 evőkanál citromlé
  •  4 dkg vaj
Tetejére:
  • 3 dkg porcukor 
🍎
Elkészítése: A sütőt  bekapcsoltam előmelegítettem 180 fokra. A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam és hűtőbe tettem 20'. Az almát megpucoltam magházát kivágtam és négy részre vágtam majd vékony szeletekre. A vaj kivételével  hozzákevertem a többi hozzávalót. A tésztát hűtőből kivettem  felét  kinyújtottam  1/2 cm vastag kerek formára majd egy 24 cm  formába tettem  a kilógó tésztát levágtam. A tölteléket beleöntöttem  kevés vízzel meglocsoltam majd a vajat apró darabokban rászórtam. A tészta másik felét is kinyújtottam és ráhelyeztem a töltelékre a széleit összenyomtam.  A tésztát megszurkáltam  villával vízzel lekentem és a porcukrot rászórtam.  Forró sütőbe tettem a  tésztát és 55' sütöttem.😋
Ui: (A receptet innen hoztam ! Az eredeti recept  24 cm piteformát ír és a pite köré még maradék  tésztából csíkot is lehetett volna tenni,  nekem  viszont ettől nagyobb a forma így díszítésre  már nem jutott!)
Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

Nagymamis írta...

Ki fogom próbálni....annyira guszta! Ügyes vagy Éva!

Vicuska írta...

Megint egy jó almás recept!

Györgyi írta...

Ez aztán a finomság :)

Katalin írta...

Nagyon finom lehet!
Ilyen kerek pite sütőforma már régóta izgatja a fantáziámat, de még nem szereztem be. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire jó ebben sütni, úgy értem, hogy jól átsül-e benne a tészta, vagy nem ég-e meg....stb Köszi, ha tudsz rá válaszolni!

Seffer Lilla írta...

Nagyon ötletes!

Csigabige írta...

Ez aztán csodaszép lett! Biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is! :)

Éva írta...

Nagymamis örülök hogy tetszik. Egészségetekre!
Vicuska örülök hogy tetszik, valóban nagyon finom!
janka kovács köszi!
Katalin köszi.Lányomtól kaptam pár éve nagyon szeretem és jól megsül benne a tészta. Egyáltalán nem ég meg, legalábbis amit eddig sütöttem benne még mind sikerült!
Lilla Seffer köszi!
Csigabige köszi, nagyon finom!

Hankka írta...

Nagyon finom lehet ez a pite, guszta! :)

Gabriella írta...

Hmmm... guszta, a jó öreg almás pite, szerintem sokunk kedvence. :P

Ditti írta...

Én is pont ezt a receptet készítem már egy ideje, a legeslegnagyobb kedvencünk, annyira finom! :) :)