2014. szeptember 26., péntek

Zsúrkenyér

Ezt a receptet "Limara pékségéből" hoztam ! Több zsúrkenyér receptem van,  de keresem a legjobbat:-))
                                                                              













Hozzávalók:                                                                                        


  • 50 dkg. liszt,
  •  1,5  tk.só
  •  1  ek. cukor
  •  2 ek. burgonya pehely/ nélküle készítettem/
  •  2 dkg vaj
  •  3 dl tej
  •  2 dkg élesztő
Elkészítése: Élesztőt kevés langyos tejbe morzsoltam majd cukrot és lisztet hozzátéve felfuttattam. A liszthez adtam a  felfutott élesztőt a többi hozzávalót a vajat olvasztott állapotában és  bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam hogy duplájára megnőjön. Enyhén lisztes  gyúrótáblára borítottam  majd kicsit átgyúrtam  megformáztam és sütőpapírral bélelt kenyérsütő tepsimbe tettem  ahol még  letakarva pihent 40'. Előmelegítettem a sütőt /tepsi alatti polcra edénybe vizet tettem /, a tészta tetejét  bevágtam pár helyen majd vízzel átkentem  és  sütőbe tettem  ahol 200 fokon 45' sütöttem.
 Nagyon szép lett és igen finom!
Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Ismét egy gyönyörű kenyér, a tőled megszokott színvonalon :-) Nagyon ügyes voltál most is!

Csigabige írta...

Nagyon szép zsúrkenyérkét sütöttél! :)

marisz57 írta...

Megdicsérem én is, mert nagyon szép lett!

Éva írta...

Katalin köszönöm.Annyit kipróbáltam már, de ha meglátok egy olyat ami tetszik biztos megsütöm azt is. Ez is nagyon finom !
Csigabige köszi!
marisz57 köszönöm!

Margit írta...

Mekkora a kenyérsütő tepsi?

Éva írta...

Margit a forma amiben sütöttem: 35x10,5 cm magassága 6,5 cm :)