2014. november 27., csütörtök

Finom tejfölös pogácsa

Mézes Otthon blogon találtam  ami  már régóta vár arra hogy elkészítsem!
                                                                                   
Hozzávalók: 50 dkg. liszt, 15 dkg. margarin, 0,5 dl tej, 2,5 dkg. élesztő, 2,5-3 dl tejföl, 1 tojássárgája, 1 mk cukor, 1,5 dkg só. tetejére:  1 felvert tojás, 10 dkg. reszelt sajt. 
🌸
Elkészítése: Az élesztőt langyos tejben a cukorral és 2 ek liszttel felfuttattam. A lisztben a margarint elmorzsoltam amihez hozzátettem a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót  a tejfölt apránként tettem  és dolgoztam a tésztához. (Nekem  kevesebb mint 3 dl-re volt szükségem.) A tésztának nem túl lágy de nem is keménynek  kell lennie. Pihentettem a tésztát  kb 30' majd kinyújtottam  és összehajtogattam.  Ezt a műveletet még 2x csináltam meg Ezután  ujjnyi vastagra nyújtottam késsel a tetejét bevagdostam  majd szaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  felvert tojással megkentem és reszelt sajtot tettem rá.  Előmelegítettem a sütőt addig pihent a pogácsa majd 200  C fokon 25' sütöttem. 😋
Jó étvágyat kívánok !

9 megjegyzés:

Marti M írta...

Nagyon szépek lettek :)

Nea írta...

Igen-igen guszták. Jól esne most néhány darab belőle.

Katalin írta...

De szépek, látszik rajtuk, hogy finomak :-) Még ha nem is lenne a nevükben :-)

Gabriella írta...

Jaj, de szeretem! Nagyon guszták, kaphatok egyet? :)

Gerdi írta...

De szép magasak! Odavagyok a pogácsákért... ezért most különösen:-)

Monika írta...

De régen sütöttem pogácsát! itt az ideje!Köszönöm!

Tiffanylda írta...

Finom lehet! Mi most élesztőmentesek vagyunk, pedig kipróbálnám! Talán szódabikarbónával is működik...
Legyen szép hétvégétek a családdal!:)

Csigabige írta...

Nagyon formás és magas pogikat készítettél! Kaphatok belőle?

Éva írta...

Kedvesek vagytok, örülök hogy tetszik!