2015. február 20., péntek

Tojásos tészta Frank módra "Szakácsmustra" 8. fordulójára

Nagyon szeretem a különböző blogjátékokat van aminek rendszeres résztvevője vagyok. Sajnos hogy a "Szakácsmustra"játékba csupán most kapcsolódtam be! Ennek a fordulónak a házigazdája Csaba   aki  Frank Júlia  receptjeit ajánlotta  hogy válogassunk  kedvünkre  ! Több receptjét  ismerem mivel sokat elkészítettem már, most egy tésztás ételét választottam :
                                                                            
Hozzávalók: 15 dkg. kockatészta, 5 dkg. szalonna, fél fej vöröshagyma, 2 db tojás, fűszerek: őrölt bors, só, 2-3 evőkanál tejföl.
Elkészítése: Szalonnát apró kockákra vágtam és kisütöttem, zsírjából 2 evőkanálnyit külön edénybe tettem. A tésztát szokásos módon kifőztem, langyos vízben leöblítettem  leszűrtem és hozzá öntöttem a szalonna zsírjához  összekevertem. A kisült szalonna pörcökre  tettem az apróra vágott vöröshagymát kicsit dinszteltem majd a tojásokat kis edénybe felütve őrölt borssal ízesítve  elkevertem és ráöntöttem a dinsztelt szalonnás hagymára nem kevertem el hagytam egyben megsülni . Tányérra csúsztattam és próbáltam olyan darabokra vágni mint a tészta  az egészet ráöntöttem a kockatésztára majd összekevertem . A szakácskönyv úgy írja hogy a tejfölt is keverjük a tésztába, de én általában  tányérra pakolás után szoktam tejföllel meglocsolni  a tésztákat. Nekem így jobban tetszik evés közben  óhatatlanul összekeveredik úgyis!
Tetejére petrezselymet szórtam!
 Általában tojásos tésztát nem így szoktam készíteni, de megérte ezt is kipróbálni  mert  nagyon  finom volt! (Erre jó példa hogy férjuram aki nem szereti annyira a tésztát  különösen azokat  amiket még nem ismer, megette és azt mondta hogy finom :-))
Ui: Szeretem Frank Júlia receptjeit, nagyon ízletesek sok  receptje hozzávalói közt megtalálható a szalonna, hagyma, fokhagyma és ez mind jó ízt ad az ételnek. Mai  viszonyok közt  lényeges számomra hogy sok olyan receptje van ami olcsó és egyszerű !!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...