2015. február 25., szerda

Török lepénykenyér

Most ismét a TV reklám hatott rám ezért  kutakodni kezdtem  recept után. Blogomban már szerepel hasonló, de ez  most  más. Ezt a receptet most innen hoztam!

Hozzávalók:
2 dkg. élesztő
1 tk. cukor
2,5 dl víz
45 dkg liszt
1 tk. só
2 ek. olaj
2 ek. joghurt
kenyér tetejére:
1 ek tej
1 ek olaj
szezámmag.
Elkészítése: Kevés langyos vízbe tettem a cukrot élesztőt kevés lisztet és hagytam hogy felfusson. Ekkor a liszthez öntöttem a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam a tésztát. Letakartam és 1 órát pihentettem. Ezután gyúródeszkán a tésztát átgyúrtam és laposra formálva egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol még 20' pihentettem. Ezután ujjammal benyomkodtam a tetejét /bár ezt sülés után nem nagyon lehet észrevenni/, a tej és olaj keverékével bekentem és megszórtam szezámmaggal. Előmelegített sütőben 220 fokon 25' sütöttem. Nagyon finom puha  a kenyér!
Jó étvágyat kívánok !

1 megjegyzés:

Katalin írta...

De jól néz ki, és milyen szépen megkelt! Szépet sütöttél, mit mindig :)