2015. május 19., kedd

Fűszeres sajtkrém házilag

Sajtot már készítettem, de kíváncsi voltam hogy ezzel az ízesítéssel és  más  hozzávalókkal  milyen ?
                                                                             
Hozzávalók:
500 g natúr joghurt
1 dl tejszín
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál só
1 mk. oregano
1 mk. bazsalikom
1/2 mk őrölt bors 
🌸

Elkészítése: Lereszeltem a fokhagymát és összekevertem a tejszínnel majd beleöntöttem a natúr joghurtba. Ízesítettem a fűszerekkel  és jól összekevertem  Nagyobb gézlapot beletettem egy szűrőkanálba  amit egy mélyebb tálra tettem  és beleöntöttem a keveréket. Gézlapot összekötöttem majd átdugtam rajta egy fakanalat és  letakartam fóliával majd hűtőbe tettem. Figyeltem  mikor a savó lecsöpögött kiöntöttem a tálból./ Nem szabad hogy a savóba érjen a szűrőkanál alja!/ Másnap vettem ki a hűtőből és borítottam  ki a gézből . Nagyon finom kenhető sajt ! ( Most szárított fűszereket használtam!) 
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Okki írta...

Én is szoktam hasonlót készíteni, csak tejszínt nem tettem bele. Gondolom egy kicsit zsírosabb lesz tőle. Következőkor majd én is kipróbálom. :)

Névtelen írta...

Ejha, ejha! Most idő hiányában csak átfutottam a receptet, de ezek a fűszerek és a sajt állaga azonnal benne maradt az emlékezetemben. Évikém, gratulálok, és nagyon köszönöm a receptet!Puszi