2015. május 21., csütörtök

Hamburger zsemle

                                                                               

Hozzávalók:
/4 db-hoz/
100 ml tej
1 evőkanál cukor
10 g élesztő
250 g finomliszt
50 g rétesliszt
20 g étolaj
1/2 tk só
1 felvert tojás fele
50 g natúr joghurt /helyett most kefir/
tészta kenéséhez: felvert tojás másik fele
szezámmag
*
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  hozzá a cukor és kevés liszt majd vártam még felfutott. A liszthez öntöttem a többi hozzávalóval együtt és jól bedagasztottam a tésztát kiemeltem a tálból az edényt beolajoztam majd a tésztát  mikor visszahelyeztem a tetejét is átkentem olajos kézzel, hagytam hogy duplájára keljen.  Enyhén lisztes deszkára borítottam  a tésztát és  4 felé osztottam egyenként gömbölygettem majd kicsit lenyomtam és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam ahol még 1/2 órát  pihentettem . Ezután felvert tojással megkentem és beszórtam szezámmaggal. Előmelegített sütőbe tettem ahol 180 fokon 20' sültek.
Forrás: innen     (Nagyon sok jó receptet próbáltam már ki erről az oldalról is! Köszönet ezért a receptért  is  mert nagyon finom !)

2 megjegyzés:

Csigabige írta...

Gyönyörűek ezek a zsemlék!!!! :)

Roza írta...

Évike, csodásak lettek a zsemléid!