2015. október 24., szombat

Birslekvárom 2015.

Pár évvel ezelőtt készítettem birslekvárt ami nagyon jól sikerült. Az elmúlt évben nem volt alkalmam készíteni mert körülöttünk valahogy rossz termés mutatkozott  és  igen drágán árulták. Most  olyan szerencsénk van  hogy lányomék hoztak  így pár üveggel sikerült télire ebből a finomságból is elrakni!
Megtalálható a recept blogomban , de annyira egyszerű   leírom !
                                                                               


Hozzávalók:
2 kg birsalma
35 dkg cukor
2 evőkanál citromlé
2-3 szem szegfűszeg
késhegynyi fahéj
*
Elkészítése:(Az ízesítést mindenki ízlésének megfelelően adagolhatja.) Birsalmát  jó alaposan megmostam  majd héjával együtt feldaraboltam  annyi vizet öntöttem rá ami éppen elfedi  a citromlevet is hozzáöntöttem és feltettem főni. Mikor már puha volt a birsalma akkor levettem a tűzhelyről és turmixoltam majd vissza a tűzhelyre és hozzátettem a cukrot  és az ízesítőket.Alacsony hőfokon főztem és közben kevertem  mindezt addig még  eléri a kellő sűrűséget.(Akkor már pöfög) Levettem a tűzhelyről  és az odakészített üvegekbe szedtem majd lezártam és betakargattam másnapig pihenni:) Ezután dekoráltam és tettem  pihenő helyükre:-)
/ 6 üveggel lett./
Ui: Többször említettem már hogy szeretek lekvárt készíteni azok nem nagy mennyiségben készülnek,  inkább többfélék ! Erről a birslekvárról jutott eszembe egy kedves idős néni a lépcsőházunkból akinek az előző birslekváromból adtam  és annyira  áldott érte engemet, sajnos már ezt a lekváromat  nem tudja megkóstolni ! 
Téli napokra!

1 megjegyzés:

Katalin írta...

Szép lett a lekvárod! Nagyon finom a birslekvár, én is tettem már el, 1-2 éve. Akkor mi is kaptunk birset, abból készült.