2016. május 17., kedd

Käsespätzle (osztrák sajtos nokedli) -LVK.6.fordulójára !

Melinda játékának ebben a fordulójában" osztrák konyha" ízvilágával ismerkedhetünk meg ! Sok olyan receptet elkészítettem már eddig is amit  nem tudtam hogy az honnan is származik?:-) Ezt a receptet tudatos keresgélés után találtam itt és mivel tésztát nagyon szeretem aránylag olcsó kategóriás étel ezért most erre esett a választásom!
                                                                            

Hozzávalók:/recept mennyiségét feleztem azt írom le/: 25 dkg liszt, 1 dl szódavíz, 1/2 dl tej, 2 db tojás, só, bors, 10 dkg sajt, 5 dkg vaj, 1 fej vöröshagyma, kis csokor petrezselyemzöldje.
Elkészítése: Hagymát megpucoltam és felkarikáztam  sóztam  majd zsiradékon aranybarnára pirítottam és félretettem. Lisztet tojással és a folyadékokkal kikevertem nokedlinek. Forró vízben kifőztem  majd leöblítettem hideg vízzel . Sajtot lereszeltem, vajat megolvasztottam amibe szedtem a nokedlit  és összekevertem a sajttal. Tetejét megszórtam kevés borssal és tálaláskor a kiszedett nokedli tetejére tettem a pirított hagymából és az apróra vágott petrezselyemből. Uborkasalátát  készítettem  hozzá  amivel igen finom volt!
Jó étvágyat kívánok! 
Ui:Nokedli készítésénél eddig tojást és  vizet használtam . Ebben a receptben  tojáson kívül  tej és víz volt megadva  ezért most így készítettem,  nagyon finom könnyű tésztája van a megadott folyadék mennyisége pontos mert pont elég az összekeveréshez! A sajt minősége bármilyen lehet akár többféle is gondolom annál jobb, nálam most trappista került a tésztára!

Nincsenek megjegyzések: